خورش نخود سبز رژیمی

مواد لازم خورش نخود سبز رژیمی 
پیاز متوسط ۱ عدد
 گوشت گوسفندی مکعبی خرد شده   ۳۵۰ گرم
نخود فرنگی ۱.۵ پیمانه
هویج متوسط   ۲ عدد
سیب زمینی متوسط  ۲ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذا خوری
آبلیمو، آبغوره یا آب نارنج ۲ قاشق غذا خوری
 نمک، زردچوبه، فلفل و پودر سیر به میزان لازم
 طرز تهیه خورش نخود سبز رژیمی
پیاز را نگینی خرد کنید و با کمی روغن در تابه رژیمی تفت دهید تا نرم شود. پشت را اضافه کرده و تفت دهید تا رنگش تغییر کند. 
زردچوبه ، فلفل و پودر سیر را اضافه کرده مخلوط کنید. رب گوجه فرنگی را اضافه کرده تفت دهید تا خامی اش گرفته شود. 
۵ – ۶ پیمانه آب اضافه کرده و بعد از جوش آمدن در قابلمه را ببندید و روی حرارت ملایم بپزید . نیم ساعت به اتمام پخت ، نخود فرنگی تازه را به همراه هویج و سیب زمینی نگینی خرد شده ، به خورش اضافه کنید. تکه های سیب زمینی را درشت تر از هویج خرد کنید. در صورتی که از نخود فرنگی کنسروی استفاده میکنید بعد از نرم شدن هویج ، نخود فرنگی را اضافه کنید.در انتها به سلیقه خودتان ، آبلیمو ، آبغوره یا آب نارنج به خورش اضافه کنید و بعد از ۵ دقیقه شعله را خاموش کنید. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *