طرز تهیه یک مربا برای دیابتی ها

مربای انگور یا انگور خَمَس نوعی مرباست که برای تهیه آن نیازی به استفاده از شکر نیست و این مربا دارای شیرینی طبیعی خود انگور است، به همین دلیل برای افراد دیابتی یا کسانی که رژیم‌های غذایی دارند، یک گزینه خوشمزه و مناسب برای صبحانه محسوب می‌شود. خمس در زبان گیلکی به معنای پرورده انگور است که در گیلان همراه با کره و گردو یا به صورت املت با تخم مرغ برای وعده صبحانه سرو می‌شود. در ادامه این مطلب طرز تهیه مربای انگور همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه آن را می‌خوانید.
مواد لازم برای تهیه مربای انگور
انگور بی‌دانه: یک کیلو
پودر هل: نصف قاشق چای‌خوری (‌برای تهیه مربا و هر نوع شیرینی حتما از پودر هل سبز استفاده کنید؛ زیرا نسبت به هل سفید عطر بیشتری دارد و برای تهیه مربا، دسر و شیرینی مناسب‌تر است)
پودر دارچین: یک چهارم قاشق چای‌خوری
گردوی خرد شده: یک فنجان
طرز تهیه مربای انگور
۱ ـ برای شروع کار انگورها را خوب بشویید و دانه کنید.
۲ ـ انگورهای دانه شده را داخل قابلمه بریزید و قابلمه را روی اجاق گاز بگذارید.
۳ ـ اصلا آب اضافه نکنید. در قابلمه را ببندید و حرارت را کم کنید تا انگور آب بیاندازد.
۴ ـ اجازه بدهید انگورها با شعله کم بجوشند و کم کم له شوند. توجه داشته باشید که رنگ انگور باید تیره و آب انگور کاملا کشیده شود.
۵ ـ در مدت پخت باید درب قابلمه بسته باشد و گاه به گاه انگورها را هم بزنید تا ته نگیرند.
۶ ـ بعد از اینکه آب انگور کاملا کشیده شد و انگور حالت مارمالاد پیدا کرد و تغییر رنگ داد، پودر هل و پودر دارچین را اضافه کنید و مربا را هم بزنید؛ سپس اجاق گاز را خاموش کنید.
۷ ـ بعد از اینکه مربا سرد شد، گردوی خرد شده را اضافه کنید؛ سپس مربا را داخل شیشه‌های تمیز و خشک بریزید و داخل یخچال نگهداری کنید. این مربای خوشمزه را همراه با کره یا خامه سرو کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *