ماهی سالمون با سس سویا

مواد لازم
فیله ماهی سالمون- ۹۰۰ گرم
آب – دوقاشق سوپ خوری
آب لیمو – دوقاشق سوپ خوری
سس سویا- سه قاشق سوپ خوری
روغن زیتون – چهار قاشق سوپ خوری
شکر قهوه ای – ۵۵ گرم
روش  تهیه
ابتدا فر را در دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و سینی را در طبقه میانی قرار دهید .
شکر قهوه ای ، روغن زیتون ، سس سویا ، آب لیمو و آب را در یک کاسه کوچک هم بزنید تا شکر کاملا حل شود .فیله سالمون را به چهار قطعه هم اندازه تقسیم کنید ، قطعات را به صورت لایه های تکی و به گونه ای که سمت پوست آن ها پایین باشد، در ظرف پخت قرار دهید . سس را روی ماهی بریزید و سمت دیگر آن را نیز با چرخاندن به سس آغشته کنید .پخت را تا زمانی که ماهی کمی تیره رنگ شود اما داخل آن هنوز صورتی کم رنگ باشد ادامه دهید  (حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه)؛ هرچند دقیقه یک بار نیز ماهی ها را با سس موجود در ظرف چرب کنید.
نکته
ماهی سالمون: یکی از سالم‌ترین غذاها برای حفظ سلامت کلی بدن است.  مقادیر بالای ویتامین دی موجود در این ماهی، به جذب بیشتر کلسیم در بدن کمک می‌کند. این افزایش جذب کلسیم در پوکی استخوان، به تحریک استخوان‌ها و افزایش استحکام ناخن‌ها کمک می‌کند. بنابراین به جای انتخاب گوشت‌های قرمز، حداقل هفته‌ای دو بار ماهی سالمون بخورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *