کباب دیگی مرغ رژیمی یک شام خوشمزه

مواد لازم کباب دیگی مرغ رژیمی
سینه و ران مرغ ۴ تکه
پیاز ۱ عدد متوسط
سیر ۲ حبه در صورت تمایل
فلفل دلمه ای ۱ عدد
کره یا روغن مایع گیاهی ۴۰ گرم
آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
سماق قرمز ۱ قاشق غذاخوری
سیب زمینی متوسط  ۴ عدد در صورت تمایل
کلم بروکلی  در صورت تمایل به دلخواه
پاپریکا و ادویه مرغ به مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
طرز تهیه:
برای تهیه کباب دیگی رژیمی می توانید از هر گوشتی که در خانه دارید استفاده کنید. فلفل دلمه ، سیر و پیاز را ریز رنده کنید سپس آب لیموترش ، زعفران دم کشیده ، سماق ، پاپریکا و سایر ادویه ها را به آن اضافه کنید. گوشت چرخ شده را به کاسه اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید تا کاملا منسجم و چسبناک شود. 
در صورت تمایل میتوانید روی مواد را بپوشانید و به مدت ۱ ساعت در یخچال بگذارید استراحت کنید. کف تابه رژیمی را چرب کنید و مایه کباب را به قطر یکسان کف تابه پهن کنید. با انگشت روی مایه کباب به صورت طولی خط عمیق تا کف تابه بیندارید و به تعداد دلخواهتان مایه کباب را تقسیم کنید. 
سیب زمینی ها را پوست گرفته و باریک حلقه کنید ، کلم بروکلی را هم به اندازه های دلخواه تکه کرده روی مایه کباب بچینید تا با آب و بخار کباب ، بپزند. 
در تابه را بگذارید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا کباب آب بیندازد و با آب خودش بپزد. یک سمت کباب که سرخ شد ، سیب زمینی و کلم بروکلی را از رویش برداشته و کباب ها را برگردانید تا سمت دیگرشان هم سرخ شود. کباب دیگی رژیمی را به همراه سیب زمینی و کلم بروکلی به عنوان دور چین سرو کنید. 
این شام رژیمی خوشمزه را میتوانید بدون نان و برنج میل نمایید یا این که مقدار بسیار کمی نان و برنج کنارش سرو کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *