خط تولیدی که فقط برای 275 دستگاه مرسدس بنز راه اندازی شده است!

پنج سال پس از نخستین رونمایی از هایپرکار مرسدس-آ ام‌ گ وان، تولید این خودرو برای عرضه به مشتریان در یک مرکز اختصاصی در شهر کاونتری، انگلیس آغاز شده است.

فقط ۲۷۵ دستگاه از خودرو مرسدس-آ ام‌ گ وان ساخته خواهد شد و نخستین دستگاه در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ به مالک آن تحویل داده می شود. حتی با برچسب قیمت هنگفت ۲.۲۷۵ میلیون یورویی (تقریبا ۲.۳ میلیون دلار)، کل ۲۷۵ دستگاه به فروش رسیده اند.

مرسدس-بنز آ ام ‌گ های پرفرمومنس پاورترینز (Mercedes‑Benz AMG High Performance Powertrains) که توسعه و ساخت پاور یونیت های خودروهای فرمولا ۱ را بر عهده دارد، تولید پیشرانه خودرو وان را نیز بر عهده دارد.

این پروژه در سال ۲۰۱۵ و زمانی که توبیاس مورز رئیس پیشین آ ‌ام‌ گ، از اندی کاول که تا سال ۲۰۲۰ مسئول پاور یونیت های تیم فرمولا ۱ مرسدس بنز بود خواست که احتمال استفاده از پیشرانه خودروهای فرمولا ۱ در یک خودرو جاده ای را بررسی کند، شکل گرفت.

خودرو مرسدس-آ ام‌ گ وان به یک پیشرانه توربوشارژردار ۱.۶ لیتری شش سیلندر خورجینی مجهز است که با چهار موتور الکتریکی همراهی می شود. این شرایط وان را به یک خودرو چهار چرخ محرک تبدیل می کند. بیشینه قدرت خروجی این خودرو ۱۰۴۹ اسب بخار است. مرسدس-آ ام‌ گ وان با ۳۷۳۷ پوند (۱۶۹۵ کیلوگرم) وزن به عنوان یک خودرو دو نفره نسبتا سنگین است.

آ ‌ام‌ گ برای ساخت خودرو وان همکاری نزدیکی با شرکت مولتی‌متیک (Multimatic) کانادا نیز داشته است تا مونوکوک فیبر کربنی با یک سقف پیوند خورده را تامین کرده و خط تولید خودرو را راه اندازی کند.

ساخت هر خودروی مرسدس-آ ام ‌گ وان توسط تیمی متشکل از حدود ۵۰ نفر انجام می شود که این شامل افراد فعال در زمینه تولید پیشرانه نمی شود. ساخت هر خودرو در ۱۶ مرحله صورت می گیرد که با مونتاژ اجزا کلیدی آغاز شده و با آزمایش شرایط آب و هوایی مرطوب و آزمایش نهایی رانندگی پایان می یابد. پس از هر مرحله، چندین بررسی کیفیت صورت می گیرد و نتایج با جزئیات دقیق در مستندات فرایند تولید ثبت می شود.

زمانی که همه چیز کامل شد، خودروها برای تحویل به مشتری نهایی در پوشش محافظ پیچیده شده و با استفاده از کامیون به مقر اصلی آ ام‌ گ در آفالترباخ، آلمان ارسال می شوند.

برآوردهای عملکرد برای خودرو مرسدس-آ ام‌ گ وان نشان می دهند که این خودرو در ۲.۹ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسانده و بیشینه سرعت آن نیز به ۳۵۲ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *