گروه ولوو از یک کمپرسی کانسپت مخصوص معدن رونمایی کرد. این کمپرسی که ابعاد کوچکی دارد به فناوری خودران مجهز بوده و فاقد کابین راننده است. نکته جالب اینکه ولوو می‌گوید فولاد بکار رفته در این کمپرسی بدون استفاده از سوخت‌های فسیلی ساخته شده و از این نظر در دنیا اولین به شمار می‌رود.

پیش از این و در ماه ژوئن ولوو اعلام کرده بود فولاد مورد نیاز خود را از شرکت SSAB تامین خواهد کرد. این شرکت در تولید فولاد، بجای سوخت‌های فسیلی از هیدروژن استفاده می‌کند. بر اساس برآوردها ۳۵ درصد از کل CO2 آزاد شده توسط ولوو ناشی از تولید خودروهای درون‌سوز و ۲۰ درصد ناشی از تولید خودروهای برقی است. مارتین لیندکوئیست (Martin Lindqvist) رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل SSAB در این رابطه گفته:

«ساخت نخستین خودرو با استفاده از فولاد عاری از سوخت‌های فسیلی، یک دستاورد قابل توجه است. همکاری ما با گروه ولوو نشان می‌دهد که عبور سبز ممکن بوده و نتایج مناسبی خواهد داشت.»


به گفته شرکت SSAB صنعت فولاد مسئولیت تولید حدود ۷ درصد از آلایندهای کربنی جهان را بر عهده دارد.

آن‌طور که ولوو اعلام کرده، این کمپرسی کانسپت طلایه‌دار کانسپت‌های دیگری است که سال آینده معرفی خواهند شد. این کمپانی تاکید کرده بهره‌گیری از فولاد سبز SSAB نقش چشمگیری در کاهش کل آلایندگی‌های کربنی برند سوئدی ایفا خواهد کرد. بد نیست اشاره کنیم ولوو قصد دارد تا سال ۲۰۴۰ آثار منفی خود بر اقلیم دنیا را به صفر برساند.

مارتین لوندستدت (Martin Lundstedt) رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل گروه ولوو هم در این رابطه گفته:
«گروه ولوو به همکاری‌های مشابه با همکاری SSAB پایبند بوده و راغب است خودروهای جدید جذاب، ایمن و بهینه و همچنین ماشین‌هایی را تولید کند که راه را برای حمل و نقل پایدارتر و زیرساخت‌های سازگارتر با آینده هموار می‌کنند.»

ناگفته نماند ولوو به این زودی‌ها نخواهد توانست از فولاد عاری از سوخت‌های فسیلی در ساخت محصولات خود استفاده کند، چرا که طبق پیش‌بینی‌های SSAB تا سال ۲۰۲۶ امکان تولید چنین فولادی در مقیاس تجاری گسترده وجود نخواهد داشت. بد نیست به این نکته نیز اشاره کنیم که به غیر از ولوو، مرسدس هم با امضای قراردادی به یکی از مشتریان بزرگ SSAB تبدیل شده؛ این برند آلمانی در نظر دارد سال آینده پروتوتایپ قطعات ساخته شده با فولاد عاری از سوخت‌های فسیلی را پرده‌برداری کند.