شرکت E.C.D Automotive Design که مقر آن در فلوریدا واقع شده، علاقه زیادی به ارتقا و تیونینگ لندرور دیفندر کلاسیک دارد. این شرکت قبلا با تجهیز دیفندر کلاسیک به امکانات مدرن و پیشرانههای ۸ سیلندر، مورد توجه رسانهها قرار گرفته است. اما پروژه جدید این شرکت با نام Project Britton کاملا متفاوت بوده و با استفاده از موتور و باتری تسلا٬ پیوندی عمیق بین گذشته و آینده ایجاد کرده است.
در این پروژه مهندسین E.C.D Automotive Design دیفندر کلاسیک را به قوای محرکه تمام الکتریکی تجهیز کردهاند. نکته جالب توجه اینکه این قوای محرکه از تسلا تامین شده و شامل پک باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی و موتور برقی ۴۵۰ اسب بخاری میشود. مثل مدل کلاسیک در دیفندر الکتریکی هم هر چهار چرخ از نیروی پیشرانه بهرهمند هستند. به موازات تغییر پیشرانه، در سیستم تعلیق نیز تغییراتی رخ داده و این خودرو از تعلیق بادی سود میبرد. تایرها هم از نوع همه جارو و ساخت شرکت BF Goodrich هستند.
اما با وجود این تغییرات در سیستم تعلیق پروژه Project Britton اکسلها و ترمزها استاندارد باقی ماندهاند.در داخل کابین شاهد استفاده از چرم و پارچه با رنگهای مشکی و بژ هستیم. در بقیه قسمتها هم تزیینات چوبی به چشم میخورد.
شرکت E.C.D Automotive Design یک پروژه مشابه دیگر دارد که با نام Project Morpheus شناخته میشود. در این پروژه اکسلها هم ارتقا پیدا کرده و از دیفرانسیل لغزش محدود بهره گرفته شده است. اما در عوض در داخل کابین خبری از تزیینات چوبی نیست. سیستم صوتی، ظرفیت حمل ۶ نفر، ریلهای سقفی، محافظ جلو پنجره و نورافکنهای اضافی از دیگر مشخصات این نسخه هستند.
الیوت هامبل همبنیانگذار E.C.D Automotive Design نسبت به بروزآوری دیفندرهای قدیمی و حفظ آنها در جادهها ابراز خوشنودی کرده و گفته مهندسان این شرکت میتوانند از هر بابت به آرزوهای طرفداران این شاسیبلند آفرودی جامعه عمل بپوشانند. در رابطه با قیمت این پروژهها فعلا اطلاعاتی در دست نیست، اما به احتمال زیاد با ارقام بالایی روبرو خواهیم بود.