ماشین سازی در آخرین بازی خود در سال ۱۴۰۰ اولین برد فصل را کسب کرد.
 هفته بیست و دوم لیگ دسته اول فوتبال ایران امروز برگزار شد و تیم ها بعد از پشت سر گذاشتن تعطیلات عید از روز دهم فرودین ماه دوباره کار خود را از سر خواهند گرفت. یکی از نتایج جالب بازی های امروز، پیروزی ماشین سازی مقابل میزبان خود قشقایی بود.
سبزپوشان فوتبال تبریز که عنوان ضعیف ترین تیم سال (لیگ دسته یک و لیگ برتر) را به خود اختصاص داده اند، امروز موفق شدند بعد از ۲۱ هفته انتظار، اولین پیروزی شان در فصل جاری را کسب کنند. تیم های سقوط کرده از لیگ برتر، مدعی صعود و بازگشت هم اگر نباشند، حداقل در میانه های جدول حضور دارند، ماشین سازی اما با همان زاویه ای که لیگ برتر را به مقصد دسته یک ترک کرد، در حالت سقوط به لیگ دو قرار دارد.
شروع فصل جدید با پک کامل مشکلات مالکیتی و مدیریتی فصل گذشته که به پنجره بسته نقل و انتقالاتی هم مجهز بود، تیمی را روانه لیگ دسته یک کرد که از همان روز نخست می شد سقوطش را پیش بینی کرد. تعداد ماجراهای عجیبی که پیرامون ماشین سازی در طول این فصل رخ داده از تعداد گل های زده شده توسط این تیم (۲۰) خیلی بیشتر است؛ این تیم سال ۱۴۰۰ را در حالی به پایان رساند که در نهایت موفق نشد شمار امتیازات خود را بعد از گذشت ۲۲ هفته دو رقمی کند.
مصائبی ماه گذشته مدعی شده بود که برای حل ماجرای کوتینگو قدم های مهمی برداشته است: اقدامات مثبتی برای باز شدن پنجره انجام شده است. شخص بنده با فیلیپ کوتینگو صحبت کرده ام. قرار شد که ایشان وقتی را تعیین کنند تا هتلی در استانبول رزرو کنیم و برایشان بلیت بگیریم تا تشریف بیاورند. می خواهیم پول را به صورت حضوری به ایشان پرداخت کنیم. هم با خانم ملینا، مدیربرنامه خارجی و هم با مدیربرنامه ایرانی او صحبت کرده ایم.
امروز سبزپوشان شهر تبریز موفق شدند قشقایی را در شیراز شکست دهند؛ آنها برای اولین بار در فصل جاری طعم برد را چشیدند تا سال ۱۴۰۰ را بدون پیروزی در دسته یک به پایان نرسانند. آنها آخرین بار در هفته بیست و ششم لیگ برتر طعم برد را چشیده بودند؛ پیروزی سه بر صفر مقابل مس رفسنجان، نتیجه جالبی بود که البته تداوم نداشت و ماشین چهار بازی بعدی خود را در آن فصل با شکست پشت سر گذاشت تا با بیست باخت، راهی دسته یک شود. این تیم امروز بعد از ۲۵۳ روز دوباره پیروز شد اما یک شایعه بسیار نزدیک به واقعیت، این نتیجه را تحت الشعاع قرار داده است. طبق این خبر، سه امتیاز بازی امروز، نتیجه ای بود که ماشین را از کابوس صفر امتیازی شدن در صورت کسر ۶ امتیاز نجات داد.
در حالی که مدیرعامل جوان و پر حاشیه ماشین سازی یک ماه پیش خبر از تغییر مالک و پرداخت بدهی کوتینگو می داد اما این اتفاق رخ نداد تا خطر کسر ۶ امتیاز، تیم قدیمی فوتبال تبریز را تهدید کند. طبق خبرهایی که تحقق شان خیلی به نفع ماشین سازی نخواهد بود، گفته می شود که مهلت تعیین شده برای پرداخت بدهی کوتینگو و یک بازیکن خارجی دیگر به پایان رسیده و ۶ امتیاز بایستی از ماشین کسر شود. در این صورت، دو برابر، سه امتیاز امروز از ماشین کم می شود تا این تیم با سه امتیاز و شانس بقای صفر در شرایط ترسناکی قرار بگیرد؛ شرایطی که این تیم را تبدیل به شکست خورده ای می کند که شکست را پذیرفته و نای حرکت ندارد اما ناگزیر است که مسافت طولانی باقی مانده تا خط پایان را بپیماید.
باشگاه ماشین سازی ۴۰۰ هزار یورو به فیلیپ کوتینگو بدهکار است و این سومین پنجره نقل و انتقالاتی اش بود که بخاطر پرداخت نشدن بدهی فوق، در حالت بسته، پشت سر گذاشته شد.