کانتیننتال در حال توسعه تکنولوژی خودران پیشرفتهای است که به خودروها اجازه میدهد تا از دادههای حسگر و تصویر خودروهای نزدیک استفاده کنند و به این ترتیب بتوانند اطراف پیچها و نقاط کور را ببینند.
سیستم ادراک جمعی کانتیننتال تنها از دادههای خودروهای دیگر استفاده نمیکند بلکه میتواند از تصاویر یا حسگرهای جاده و دوربینهای ترافیکی نزدیک نیز استفاده کند. کانتیننتال دو سال است که روی این تکنولوژی کار میکند اما هنوز مشخص نیست که چه زمانی آن را وارد دنیای واقعی خواهد کرد.
مدیر ارشد توسعه راهحلهای خودرویی ارتباطی کانتیننتال در مصاحبه با اتونیوز گفته است تکنولوژی خودروی ارتباطی میتواند به حفاظت از عابران پیاده، دوچرخهسواران و کاربران اسکوتر که ارتباطی با سایر وسایل ندارند کمک کند. برای مثال این سیستم میتواند به خودرو اجازه دیدن پیچهایی را که یک دوچرخهسوار در حال نزدیک شدن است بدهد.
این مدیر ارشد میافزاید:
تکنولوژی موردبحث به یک خودرو اجازه میدهد تا از حسگرهای خودش برای تشخیص کاربران آسیبپذیر جاده و فرستادن این دادهها به خودروهای دیگر استفاده کند. این خودروها نیز میتوانند محاسبات لازم در خصوص دوری از عابران و دوچرخهسواران را انجام دهند.
مدیر کانتیننتال میداند که تفسیر دادههای مربوط به دوربینها و سیستمهای راداری مورداستفاده در خودروهای مختلف یک چالش خواهد بود اما در ادامه خاطرنشان میسازد تکنولوژی کانتیننتال میتواند اطلاعات کلیدی بین خودروها را ترجمه کند. این شرکت بزرگ قبلاً در حال همکاری با ۵ خودروساز آلمانی و ۲ خودروساز آمریکایی برای تست و بررسی این سیستم بوده است.
کانتیننتال معتقد است در صورت وضع استانداردهای دولتی خودرو به زیرساختها میتواند سیستم ادراک جمعی را در عرض یک سال عرضه کند.
مدیر این تأمین کننده میگوید:
ما میخواهیم مطمئن شویم این موارد از مجرای استانداردی عبور میکنند. هر چیزی شبیه این تکنولوژی نیازمند ارتباط بین خودروسازان مختلف است و شما باید یک استاندارد برای کار کردن مشترک با همه داشته باشید.