در ۶ هفته پایانی رقایت های لیگ دو تیم پرسپولیس و استقلال هر کدام دو بار دیرتر از حریف بازی می کنند.
پرسپولیس طبق برنامه ریزی مسابقات دو بار زودتر از استقلال و دو بار هم بعد از حریف اصلی خود به میدان خواهد رفت.
برخلاف فصل های قبل که سه هفته پایانی رقابت های لیگ به شکل هم زمان برگزار می شد، طبق اعلام سازمان لیگ تنها بازی‌های دو هفته پایانی لیگ این فصل در یک روز و یک ساعت برگزار می‌شود و بقیه بازی ها قرار است به شکل عادی برگزار خواهد شد.
به نظر می رسد مهم ترین دلیل انتخاب این دو هفته تیز به زوج بودن هفته های باقی مانده مربوط می شود و هر تصمیمی جز این می توانست کفه ترازو را به نفع یکی از تیم های استقلال یا پرسپولیس سنگین تر کند.
موضوعی که در طول فصل بارها شاهد آن بودیم و هر دو باشگاه بارها و بارها به این خاطر که زودتر بازی می کنند و تیم حریف با اطلاع از نتیجه ای که کسب شده در بازی هایش شرکت می کند، به برنامه ریزی سازمان لیگ و برنامه مسابقات اعتراض کردند.
این موضوع باعث شد تا در برنامه ۶ هفته پایانی لیگ شاهد باشیم که استقلال دو بار زودتر از پرسپولیس بازی می کند و پرسپولیس نیز دو بار زودتر از استقلال مقابل حریفانش صف آرایی می کند نه به نوعی عدالت بین دو رقیب اصلی رعایت شده و هیچ کدام از مسئولان دو باشگاه نتوانند به این موضوع اعتراض کنند.
بر این اساس در هفته بیست و پنجم پرسپولیس در حالی مقابل پیکان قرار می‌گیرد که از نتیجه بازی حساس استقلال و سپاهان آگاه شده اما بازی بعد تیم یحیی در فولادشهر مقابل ذوب‌آهن خواهد بود و استقلال با در نظر گرفتن نتیجه این بازی، میزبان شهرخودرو خواهد بود.
هفته بیست‌وهفتم استقلال در اهواز با فولاد بازی می کند و پرسپولیسی‌ها بعد از باخبر شدن از نتیجه این بازی مقابل سپاهان قرار خواهند گرفت و درنهایت در هفته ۲۸ استقلال با آگاهی از نتیجه بازی پرسپولیس و تراکتور در تبریز، به مصاف آلومینیوم اراک خواهد رفت.