فراری به طور گستردهای مدل F8 Tributo را باز طراحی کرده تا یک نسخه اختصاصی با نام SP48 Unica را برای یکی از مشتریان متمول خود تولید کند.
به گزارش دیجیاتو، این آخرین مدل از سری فوق انحصاری شرکت فراری موسوم به «One-off» یا «تک تولید» است.
این سری فراری تنها مخصوص مشتریان خاص و متمول این شرکت است و به فراری امکان ساخت یک محصول خاص و انحصاری بر پایه مدلهای موجود این شرکت را میدهد.
سال گذشته مدل BR20 با موتور V12 توسط فراری رونمایی شده بود. SP48 Unica در زیر پوست خود در واقع همان F8 Tributo است و تنها پوسته رویی آن یعنی بدنه آن طراحی کاملا متفاوت و خیره کنندهای دارد.
موتور V8 دو توربو با حداکثر قدرت ۷۱۰ اسب بخار نیرو رسان این مدل است. مرکز طراحی شرکت فراری وظیفه طراحی این مدل اختصاصی را بر عهده داشته است.
پنجره عقب به تور کامل حذف شده است و جای خود را به یک پوشش کاملا فلزی چسبیده به اسپویلر عقب داده است.
همچنین طراحی چراغهای جلو به طور کامل تغییر کرده است و دریچههای هوای ورودی برای خنک کاری ترمز نیز تغییر کرده است.
این چهل و هشتمین خودروی اختصاصی تولیدی توسط شرکت فراری است. در نتیجه اسم آن نیز SP48 است.
در داخل اتاق از چرم آلکانترا و عناصر تزئینی فیبرکربن استفاده شده است. به طور کلی طراحی داخلی اتاق بیشترین شباهت ممکن را با F8 دارد.
فراری F8 Tributo
اما فراری با ترکیب رنگ متفاوت و استفاده از پوششهای مختلف سعی در ایجاد یک جلوه متفاوت کرده است.
فراری طراحی این مدل را استادانه، الهام بخش و نوآورانه میداند.
فراری برای طراحی این مدل استفاده گستردهای از نمونه ساز سه بعدی کرده است.
فراری F8 Tributo
این مسئله به آنها اجازه داده تا بسیاری از بخشهای مختلف خودرو را به صورت دیجیتالی طراحی مجدد کنند. از جمله جلوپنجره و ورودیهای هوای موتور که به این روش طراحی شده است.
این فرآیند تولید پیشرفته منجر به ایجاد توریهای سه بعدی شده که حس یکپارچه و سیالیت دارند. در نتیجه جلوه یکپارچهای به آن داده است.
فراری هرگز قیمت این مدلهای تولید محدود خود را اعلام نمیکند اما انتظار میرود که هزینه آن برای مالک چندین برابر قیمت اولیه ۲۰۴ هزار پوندی فراری F8 Tributo باشد.
فراری F8 Tributo در دو نسخه کوپه و سقف تاشو تولید شده است. در حال حاضر فراری سفارش جدیدی برای تولید این مدل نمیگیرد و باید منتظر محصولات جدیدتری از سوی این شرکت در این کلاس باشیم.