امسال تیم فرمول یک استون مارتین در پیست مسابقه با مشکلاتی روبرو است؛ اما احتمالاً والکری AMR Pro بهتر از AMR22 در فرمول یک عمل خواهد کرد. در واقع استون مارتین زمانی مدعی بود پرچم‌دار خانواده والکری می‌تواند در پیست مسابقه با یک خودروی فرمول یک برابری کند. تحویل این خودرو به مشتریان از چند ماه پیش شروع شد و بریتانیایی‌ها نسخه‌های مختلف والکری AMR Pro را به پیست‌های متنوع بردند تا توانایی‌های آن را نشان دهند. اخیراً چندین نمونه این خودرو به لاگونا سکا رفتند و برخی افراد شانس دیدن آن را داشتند. این خودرو اثبات نکرده که به اندازه یک خودروی فرمول یک سریع است اما قطعاً پرفورمنس بسیار خوبی دارد.

از جمله افرادی که به مراسم ویژه استون مارتین دعوت شده بودند ایوان لوئیس بود که از طرف کانال یوتیوب آریال اتوموتیو در آنجا حضور داشت. کلیپ‌های منتشر شده توسط لوئیس شامل برخی ویدئوهای قابل‌توجه از والکری AMR Pro و همچنین برخی تصاویر بدنه بود و ما فرصت شنیدن صدای فوق‌العاده جذاب این خودرو را نیز پیدا کردیم.

استون مارتین هنوز رکورد والکری در لاگونا سکا را اعلام نکرده است اما در یکی از ویدئوها عملکرد کامل والکری AMR Pro در پیست را مشاهده می‌کنیم. این سوپرکار فوق‌العاده بر اساس ویدئوی منتشر شده یک دور لاگونا سکا را در حدود ۱ دقیقه و ۱۹ یا ۲۰ ثانیه طی می‌کند که بسیار بهتر از رکورد ۱ دقیقه و ۲۵.۴۴ ثانیه زینگر ۲۱C و ۱ دقیقه و ۲۷.۶۲ ثانیه‌ای مک لارن سنا خواهد بود. البته والکری AMR Pro به اندازه خودروهای مسابقه‌ای پروتوتایپ دیتونا Dpi با رکورد حدود ۱ دقیقه و ۱۵ ثانیه و همچنین خودروهای فرمول یک سریع نیست.

جدای از رکورد در پیست، واقعاً نمی‌توان تحت تأثیر والکری AMR Pro قرار نگرفت مخصوصاً اینکه پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی استون مارتین قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری تولید می‌کند. این پیشرانه نه تنها قوی است بلکه صدای فوق‌العاده‌ای نیز تولید می‌کند و نکته مهم اینکه سیستم هیبریدی نسخه جاده‌ای والکری در آن وجود ندارد.