تیونر آلمانی پرفورمستر که به‌طور خاص روی تیونینگ محصولات AMG کار می‌کند، مرسدس C63 فاینال ادیشن را به مناسبت خداحافظی با پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی مرسدس-آام‌گ، معرفی کرده است. این پیشرانه که در نسخه‌های M176، M177 و M178 ساخته می‌شود، از سال ۲۰۱۵ تاکنون قدرت بسیاری از محصولات مرسدس بنز را تأمین می‌کند.

هرچند این پیشرانه بیشتر به خاطر استفاده در مدل‌های C63، E63، S63، G63، GLC63، GLE63، GLS63 و AMG GT شناخته می‌شود اما زیر کاپوت مدل‌های غیر AMG شامل S580، GLE580، GLS580، G500 و مایباخ GLS600 هم قرار می‌گیرد. حتی آستون‌مارتین ونتیج و DBX هم از این پیشرانه استفاده می‌کنند. بااین‌حال، متأسفانه عمر این موتور جذاب رو به پایان است و در نسل بعدی C63 جای آن را یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو و یک موتور الکتریکی خواهد گرفت.

حال برای بزرگداشت موتور V8 مذکور، پرفورمستر آخرین تیونینگ از C63 نسل W205 را معرفی کرده است. این شرکت اول‌ از همه سراغ پیشرانهٔ مرسدس رفته و با تقویت این ۴ لیتری V8 خروجی آن را به ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۸۴۰ نیوتن متر گشتاور رسانده است. این اعداد افزایش قابل‌توجه ۱۰۲ اسب بخاری و ۱۴۰ نیوتن متری را نسبت به C63 S استاندارد نشان می‌دهند. به لطف این افزایش توان، خودرو حالا ظرف ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که ۰۲ ثانیه از مدل استاندارد بیشتر است. حداکثر سرعت این C63 قدرتمند هم ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

در بیرون خودرو نیز تغییراتی صورت گرفته تا از C63 معمولی متمایز شود. ازجملهٔ این تغییرات می‌توان به اسپلیتر کشیده‌تر جلو با باله‌های آئرودینامیک، جلوپنجرهٔ متفاوت، رکاب‌های جانبی جدید، دیفیوزر اختصاصی و اسپویلر کوچک در لبهٔ درب صندوق اشاره کرد. تمامی این قطعات از فیبر کربن ساخته شده‌اند. مرسدس-آام‌گ هنوز زمان کنار گذاشتن کامل پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 خود را اعلام نکرده است اما به‌احتمال‌زیاد این موتور چند سال دیگر بیشتر دوام نخواهد آورد.