خودروسازی بریتانیایی آستون‌مارتین پس از انتشار یک تیزر نسبتا رازآلود، از لوگوی جدید و به‌روزشده خود رونمایی کرد. این شرکت به‌تازگی بودجه عظیمی را از عربستان سعودی دریافت کرده است، این کار را برای پاسداشت تغییرات پیش روی خود انجام داد. مدیرعامل اجرایی اصلی و سهمدار عمده این برند، «لارن استرول»، این اتفاق را یک رویداد متحول‌کننده می‌داند. آستون‌مارتین شعار خود را نیز به‌روز کرد و آن را به «Intensity. Driven» به معنای «جوش‌وخروش. پشتکار» تغییر داد.

این برای هشتمین‌بار است که این خودروسازی بریتانیایی در تاریخ ۱۰۹ ساله خود، لوگو نمادینش را تغییر می‌دهد تا آن را با شرایط کنونی برند همگام سازد. نسخه فیزیکی این لوگو که بعدتر روی کاپوت خودرو جسانده می‌شود، در مرکز جواهرات «برمینگام» انگستان و توسط هنرمندان ساخته می‌شود. این شرکت قصد دارد تا نخستین کاربرد این لوگوی جدید در نسل بعدی سوپرخودروهایش باشد؛ مدیران آستون‌مارتین از ارائه توضیحات دیگر امتناع ورزیدند.

پیش از آنکه خودروهای جاده‌ای آستون‌مارتین به لوگوی به‌روزشده مجهز شوند، شاهد بهره‌وری از این لوگو روی بال عقب خودروی فرمول ۱ این شرکت که با نام «آستون مارتین آرامکو کاگنیزانت» شناخته می‌شود، خواهیم بود. لوگوی جلوی این خودروی مسابقه‌ای اما تغییری نخواهد کرد تا این شرکت صدمین سالگرد ورود خود به مسابقات فرمول ۱ را جشن بگیرد. معاون ارشد این برند می‌گوید:

ما به این دلیل که می‌خواهیم مردم را عاشق کنیم و با دل و ذهن مشتریانمان ارتباط داشته باشیم، همه چیز را در آستون‌مارتین با معنایی عمیق، قصدی خاص، صداقت و احساسات طراحی می‌کنیم. همان‌گونه که به نقطه‌ای هیجان‌انگیز از رشد محصولاتمان نزدیک می‌شویم، باید بال‌های جدیدی را نیز برای خود طراحی می‌کردیم. هر میلی‌متر از هر خط از هر شکل بال‌های جدید از اعماق ۱۰۹ سال خلاقیت آستون‌مارتین سرچشمه می‌گیرد.

نخستین لوگوی آستون‌مارتین در سال ۱۹۲۰ رونمایی شد و ترکیبی از دو حرف A و M بود. این لوگو تنها ۶ سال دوام آورد و با تغییر مالکیت برند به‌کلی تغییر یافت.

لوگوی جدید این برند در سال ۱۹۲۷، نخستین ترکیب حروف تشکیل‌دهنده نام آن با شکل بال بود و سازنده آن را از جنس برنز ساخته و روی کاپوت خودروهایش قرار می‌داد.

آستون‌مارتین ۳ سال پس از استفاده از لوگوی بال‌مانند، دوباره به فکر به‌روزرسانی نشان خود افتاد و به‌جای استفاده از برنز، این‌بار از نقره استفاده کرد.

تنها ۲ سال پس از استفاده از لوگوی جدید، بریتانیایی‌ها از لوگوی جدید خود رونمایی کردند. این لوگو که امروزه به مشهورترین نشان بال‌دار این برند بدل گشته است، در سال ۱۹۳۲ معرفی شد.

در سال ۱۹۵۴ و پس از یک دهه مشکلات مالی، مجموعه «David Brown Limited» مالکیت آستون‌مارتین را به دست گرفت و برای اعلام این تغییر بزرگ، از لوگوی جدید شرکت رونمایی کرد که در آن، در بخش بالای نام آستون‌مارتین نام «دیود براون» نقش بسته بود. البته شکل بال‌ها نیز کمی دچار تغییر شد و جزئیات بیشتری پیدا کرد.

با آغاز دهه ۸۰ میلادی و مالکیت «ویلیام ویلسون»، نام دیود براون از لوگوی آستون‌مارتین حذف شد. بخش داخلی لوگو به‌جای برنز، سفید شد و جعبه مستطیلی دور لوگو نیز از قهوه‌ای به سبز مشهور این شرکت تغییررنگ داد. خطوط خارجی این نشان نیز کمی ضخیم‌تر شدند.

آخرین‌بار نیز در سال ۲۰۰۳، لوگوی آستون‌مارتین به شکل امروزی خود درآمد و نزدیک به ۱۹ سال دوام آورد تا نهایتا به شکل جدید خود درآمد.

حال آستون‌مارتین امید دارد با معرفی لوگوی جدید خود و آغاز عصر الکتریکی‌شدن خودروها، بتواند راه موفقیت را بهتر از قبل بپیماید. نپر شما درباره سیاست‌های این شرکت چیست؟! آیا آستون‌مارتین موفق می‌شود تا به دوران اوج خود برگردد؟!