تیم فوتبال پرسپولیس مشکلات مشابه فصل گذشته را دارد و برای موفقیت در فصل جدید با مسیری دشوار روبرو است.
پس از آغاز دوران نوین پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ و ادامه این روند با گابریل کالدرون و یحیی گل‌محمدی که حاصل آن ۵ قهرمانی در لیگ برتر، یک قهرمانی جام حذفی، ۴ قهرمانی سوپرجام و رسیدن به ۲ فینال لیگ قهرمانان آسیا بود، سرخپوشان پایتخت یادآور دوران باشکوه گذشته خود شدند و بسیاری از کارشناسان و رسانه‌ها بر این باورند تیمی که سنگ بنای آن را برانکوی کروات در فصل فصل ۹۵_۹۴ بر زمین نهاد، طلایی‌ترین نسل تاریخ پرسپولیس از لحاظ آمار و افتخارات است.
با جدایی برانکو ایوانکوویچ، نامی بزرگ جانشین او شد؛ گابریل کالدرون آرژانتینی که سابقه همبازی بودن با دیگو مارادونای فقید را در تیم ملی آرژانتین داشت با وجود نتیجه گیری مطلوب، بنا به دلایلی در میانه‌های راه از جمع پرسپولیسی‌ها خداحافظی کرد و یحیی گل‌محمدی مسئولیت هدایت قهرمان ایران را برعهده گرفت و موفق شد سرخپوشان را به دو قهرمانی لیگ برتر و یک نایب قهرمانی آسیا برساند.
این داستان خوش در لیگ بیست و یکم برای پرسپولیسی‌ها به پایان رسید و رقیب سنتی با هدایت فرهاد مجیدی توانست روند ۵ قهرمانی متوالی لیگ برتر را قطع و جام قهرمانی را از آن خود کند، جام حذفی به نساجی مازندران رسید، سوپرجام ۱۴۰۰ را جواد نکونام و شاگردانش در فولاد بالای سر بردند و این تیم همراه با استقلال و گل گهر در کمال ناباوری و بی‌کفایتی مدیران فوتبال کشور از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شد.
از جمله دلایلی که باعث شد پرسپولیس فصل گذشته به هیچ جامی نرسد و دوران سختی را پشت سر بگذارد جدایی ستاره‌های ترکیب اصلی از جمله محمدحسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی و شهریار مغانلو و عدم جذب بازیکنان با کیفیت در سطح آنها بود و نقل و انتقالات فصل پیش این تیم، یک پروژه کاملاً شکست خورده بود.
از سوی دیگر پرسپولیس پس از مهدی طارمی و علی علیپور هیچگاه نتوانست مهاجمی گلزن و فرصت طلب به ترکیب خود اضافه کند و مهاجمانی چون آنتونی استوکس، کریستین اوساگونا، عیسی آل کثیر، حامد پاکدل، مهدی عبدی و شیرزود تمیروف یا به کل نتوانستند کاری انجام دهند یا صرفاً تنها در مقاطعی عملکرد مناسبی داشتند. پرسپولیس همچنان با مشکل نبود مهاجم نوکِ متبحر دست و پنجه نرم می‌کند و تا این لحظه خبری از یک خرید مطمئنم در این پست نیست.
دلیل عمده دیگری که برای ناکامی پرسپولیس در فصل پیش برشمرده می‌شد «مشکلات مالی و عدم تأمین بودجه کافی» برای این تیم بود. فصل گذشته پرسپولیسی‌ها مطالبات خود را بسیار دیر دریافت می‌کردند و همچنان بخشی از قراردادهای فصل پیش تسویه نشده است.
با وجود اینکه پس از انتخاب رضا درویش به عنوان مدیرعامل باشگاه، امیدواری زیادی برای حل مشکلات سرخپوشان وجود داشت، اما او هم از این حیث نتوانسته تغییر خاصی ایجاد کند. برای فصل جدید هنوز پولی به حساب بازیکنان پرسپولیس واریز نشده و همچنین برخلاف اکثر تیم‌های ایرانی که هم اکنون برای برپایی اردو در ترکیه حضور دارند این تیم تا این لحظه اقدامی برای اردوی خارجی انجام نداده است و عملاً باید این موضوع را منتفی دانست.
این مشکلات دقیقا همانند سال گذشته محور اصلی صحبت‌های کارشناسان و همچنین سرمربی این تیم است. به نظر می‌رسد در صورت تکرار اتفاقات فصل پیش، باز هم به این موارد بیش از همیشه پرداخته شده و از آنها به عنوان دلایل اصلی عدم موفقیت احتمالی سرخپوشان یاد شود.
سوای تمام مشکلات باید به تقویت ترکیب پرسپولیس با بازیکنان سرشناس و همچنین تقویت کادر فنی این تیم با مربیان خارجی مجرب اشاره کرد که می‌توانند امتیازات مثبتی برای یحیی گل‌محمدی باشند تا بتواند از زیر سایه «پرسپولیسِ برانکو» خارج شده و با تیمی که کاملاً ساخته خودش است به موفقیت برسد.