به نقل از اسپیس نیوز مقامات تاریخ جدیدی برای پرتاب اعلام نکردند. فرصت های بعدی پرتاب، ۱۴ و ۱۵ شهریور (۵ و ۶ سپتامبر) است، پس از آن دوره پرتاب فعلی بسته می شود و ناسا باید حداقل تا اواخر سپتامبر منتظر بماند تا دوباره تلاش کند. یک پنجره پرتاب ۹۰ دقیقه ای در ۱۴ شهریور در ساعت ۲۲:۴۲ باز می شود و یک پنجره ۲۴ دقیقه ای در ۱۶ شهریور در ساعت ۰۰:۲۷ باز می شود. 

پنجره پرتاب چیست؟

برای پرتاب فضاپیما از زمین به مقصدی مانند ماه، زمان خاصی در نظر گرفته می‌شود که به پنجره پرتاب معروف است. 
اگر فضاپیما قصد ملاقات با فضاپیمای دیگر، سیاره یا نقطه دیگری از فضا را داشته باشد، پرتاب باید به دقت زمان بندی شود تا مدارها در مقطعی در آینده با هم همپوشانی داشته باشند. اگر هوا بد باشد یا نقصی در طول پنجره پرتاب رخ دهد، مأموریت باید تا پنجره بعدی پرتاب مناسب برای پرواز به تعویق بیفتد.

اما چرا ما به یک پنجره پرتاب برای پرتاب های فضایی نیاز داریم؟ اگر قرار است ماموریتی به ماه بفرستیم، چرا موشک را در هر زمانی پرتاب نکنیم؟

در پروازهای فضایی، مسیرهای خط مستقیم وجود ندارند. همه اجرام در مسیرهای طولانی و منحنی حرکت می کنند که به شکل مدارهای دایره ای و بیضی شکل است. برای رسیدن به ماه، آرتمیس ۱ باید زمین را ترک کند و سپس در مداری منحنی حرکت کند که در نهایت مدار ماه را قطع می کند.

محاسبه پنجره پرتاب برای ماموریت آرتمیس ۱ شامل زمان‌بندی پرتاب می‌شود تا فضاپیما و ماه به طور همزمان به یک نقطه از فضا برسند.