مهدی عسگری، نایبرئیس کمیسیون صنایع مجلس نیز درباره فروش خودرو در حاشیه بازار، گفت: این روش میتواند به صعودی شدن قیمت در بازار آزاد منجر شود، زیرا قیمت خودرو در بازار همواره عدد ثابتی نیست که خودرو در حاشیه آن و ۵ درصد کمتر به فروش برسد، به این معنا که در صورتی که قیمت خودرو ۵ درصد زیر قیمت بازار تعیین شود، به دنبال آن بهای این کالا در بازار آزاد نیز افزایش مییابد و این دور باطل ادامهدار خواهد شد و از طرفی هم خودروسازان و هم واسطهگران، ذینفع گرانی خودرو خواهند بود.
او ادامه داد: این روش براساس شرایط فعلی نمیتواند راهکار مناسبی باشد، اما ذکر این نکته نیز ضروری است، در صورتی که وزارت صمت به دنبال اجرای این سیاست است باید به چند نکته توجه کند: در وهله اول خودروسازان باید تیراژ تولید را افزایش داده و به تعهدات خود عمل کنند، از سوی دیگر قیمتگذاری باید به نحوی صورت گیرد که بتوانند بتدریج و پلکانی قیمت بازار را به کارخانه نزدیک کنند تا اینکه به یک تعادل منطقی برسد نه اینکه بالعکس عمل کنند.
اگر این شروط رعایت نشود، قیمت بازار نیز افزایش پیدا میکند و ذینفعان نیز از این اتفاق استقبال میکنند، زیرا هر چه قیمت بازار افزایش یابد، در نتیجه رقم ۵ درصد زیر قیمت بازار نیز بیشتر میشود.