همه ما پیکاپ KMC T8 یا همان جک T8 را می شناسیم، اما این پیکاپ چینی نسخه ای متفاوت هم دارد؛ نسخه ای با پسوند Pro و تفاوت های چشمگیر. در این مطلب قصد داریم به معرفی پیکاپ JAC T8 Pro بپردازیم.
طراحی ظاهری؛ بدون تغییر
در نمای ظاهری نسخه Pro تغییر خاصی را شاهد نیستیم. در نمای جلو، جلوپنجره کروم کاری شده و درشت خودرو با لوگوی قرمزرنگ JAC در مرکز، خودنمایی میکند که باید گفت طراحان کمپانی جک گویا نیم نگاهی به پیکاپ های آمریکایی و لوگوهای غول آسای آنان مانند GMC داشته اند. چراغهای جلو و گرافیک داخلی آن ها زیبا و بهروز طراحی شدهاند و از دو طرف با حالتی خاص به جلوپنجره اتصال دارند. به عنوان آخرین نکته در نمای جلو باید ذکر کنیم که یک سینی کرومی با زاویه مناسب و نیز دو مه شکن در دو طرف سپر، تکمیل کننده نمای جلوی عضلانی این خودرو هستند.
در نمای کناری خطوط شخصیت شارپ و عضلانیای را مشاهده میکنیم که این خط با گذر از دستگیره های کناری و رسیدن به بخش انتهایی کاملاً برگشته و از قسمت پایین درها عبور میکند. قاب های پلاستیکی دور گلگیرها، رینگ های بزرگ و دورنگ و نیز رکاب زیرین درها (که با توجه به ارتفاع خودرو کاملاً کاربردی است و امر سوار و پیاده شدن را آسان میکند) از دیگر نکات مورد توجه در نمای کناری این پیکاپ دو کابین محسوب میگردند.
در نمای عقب نیز مانند، اکثر پیکاپها، شاهد طرحی ساده اما هماهنگ با سایر بخش ها هستیم که بیشک گرافیک داخلی نئون تایپ چراغ های عقب، جذابترین قسمت در طراحی عقب این خودرو محسوب می شود.
نمای داخلی؛ کاملاً متفاوت
به سراغ کابین T8 Pro میآییم؛ جایی که عمده تغییرات در آن صورت گرفته است. کمپانی جک برای این نسخه، طراحی داخلی را کاملاً تغییر داده و تقریباً هیچ نقطه مشترکی را در نمونه Pro با نسخه های موجود در ایران نمیبینیم.
طراحان جک برای T8 Pro از سبک طراحی Tشکل بهره گرفته اند. ویژگی اصلی این سبک طراحی را باید مانیتور عمودی و بزرگی دانست که در مرکز داشبورد خودنمایی می کند.
غربیلک فرمان تغییر کرده و از نمونه های جدید برای آن استفاده شده است. کلاستر دیجیتال، کلید دوار انتخاب حالات انتقال قدرت، صندلی های جدید و ترکیب رنگ جدید کابین نیز از دیگر تغییرات داخلی این خودرو محسوب می شوند.
امکانات ایمنی و رفاهی افزوده شده
در زمینه امکانات ایمنی و رفاهی شاهد هستیم که در نسخه Pro اقلامی مانند کلاستر دیجیتال، دوربین ۳۶۰، ترمز پارک برقی، دریچه تهویه ردیف عقب و آرم رست ردیف عقب به T8 افزوده شده اند.
شایان ذکر است امکانات قبلی نظیر سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سیستم کنترل پایداری، دو عدد کیسه هوا، سیستم ورود و استارت بدون کلید و… به قوت خود باقی هستند.
مشخصات فنی؛ تغییرات جدید
کمپانی جک برای T8 Pro سه نوع پیشرانه دیزلی و توربوشارژ بنزینی را در نظر گرفته است. نوع اول همان پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ موجود در ایران است با این تفاوت که پسوند پلاس به آن افزوده شده و قدرت آن حدود ۱۳ اسب افزایش داشته است. این پیشرانه قادر به تولید ۱۸۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور است.
نوع دوم و جدید یک نمونه ۲.۴ لیتری توربوشارژ پلاس است. این پیشرانه قادر به تولید ۲۰۷ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور است.
نوع سوم نیز یک پیشرانه ۲ لیتری دیزل است. توان تولیدی این پیشرانه معادل ۱۳۶ اسب بخار و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور است.
نیروی تولیدی تمامی پیشرانه های مذکور از طریق یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی به هر چهار چرخ منتقل می شود.
جک T8 Pro قابلیت انتخاب حالات مختلف انتقال قدرت و قفل دیفرانسیل اتوماتیک را نیز داراست.