کیا EV6 GT یکی از سریع‌ترین خودروهای الکتریکی پنج درب به شمار می‌رود اما طراحی ظاهری آن چنین چیزی را نشان نمی‌دهد. به همین خاطر یکی از طراحان مستقل دنیای خودرو با نام زفیر دیزاین تصمیم گرفته با استفاده از ابزارهای مدرن گرافیکی و طراحی این کراس اوور الکتریکی را به یک هاچبک و داغ اسپرت با ظاهری جذاب تبدیل کند. این تغییرات مجازی کاملاً گسترده هستند و ما را به یاد ساعت‌هایی می‌اندازند که در بازی نید فور اسپید آندرگرند صرف ارتقای خودروها می‌کردیم. کیت بدنه سفارشی چیزی نیست که از یک خودروی الکتریکی رده میانی انتظار داشته باشید اما این کیت روی EV6 به خوبی جواب داده است.

در بخش جلو ورودی‌های بزرگ روی سپر که از خودروهای مسابقه‌ای DTM الهام گرفته‌اند نظرات را به خود جلب می‌کنند. به این موارد باید اسپلیتر فیبر کربنی و کاپوتی با ورودی‌های هوا را اضافه کنیم. قوس گلگیرها با ورودی‌های هوای ادغام شده نیز باعث می‌شوند این خودرو بسیار پهن‌تر به نظر برسد. همین قطعات بخشی از چراغ‌های جلو و عقب LED را پنهان کرده‌اند. گلگیرهای عقب به روی درب‌ها کشیده شده‌اند و ورودی‌های جانبی نیز تنها برای جذابیت بصری وجود دارند زیرا این خودرو از پیشرانه درون‌سوز استفاده نمی‌کند.

اما چشمگیرترین ویژگی این خودرو قطعاً بال عقب بزرگی خواهد بود که از فیبر کربن ساخته شده و اگرچه می‌تواند داون فورس زیادی را تولید کند اما قطعاً روی شعاع حرکتی چنین خودرویی تأثیر منفی می‌گذارد. دیگر ویژگی برجسته EV6 را می‌توان رینگ‌های افترمارکتی برنزی دانست که بزرگ‌تر از رینگ‌های استوک ۲۱ اینچی هستند. سیستم تعلیق نیز با کاهش ارتفاع روبرو شده و احتمالاً از تنظیمات سفت تری استفاده می‌کند.

نسخه استاندارد کیا EV6 GT با دو پیشرانه الکتریکی که قدرت ۵۷۷ اسب بخاری و گشتاور ۷۴۰ نیوتون متری دارند عرضه می‌شود. این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۵ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر در ساعتی دارد. اگرچه این عملکرد ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد اما قطعاً رندرهای موردبحث جذابیت‌های بصری بیشتری دارند. واضح است که چنین طرحی وارد خط تولید نخواهد شد اما مشتاقیم ببینیم تیونرها با محصولات الکتریکی هیوندای و کیا چه خواهند کرد. فعلاً آپشن های تیونینگ چنین خودروهایی اکثر به کیت‌های بدنه محدود شده‌اند اما شاید در آینده بهبودهای فنی نیز به سراغ خودروهای الکتریکی بیاید.