یک ربات نظامی خودران طراحی و تولید شده است که می‌تواند خودروهای جنگی را در مناطق امنیتی و جنگی از راه دور منفجر کند.
 
میلرم سازنده ربات خودکار جنگی می‌گوید که در طول چند سال موفق به ایجاد چند ربات چشمگیر از ربات‌های پزشکی که می‌توانند جراحی انجام دهند تا ربات‌های کوچکی که قادر به پرش به ارتفاعات بلند هستند، شده ایم.

او می‌گوید، گروهی از ربات‌های کوچک وجود دارند که ما قصد داریم از آن‌ها برای کاوش در ماه استفاده کنیم؛ اما اکنون ویدئویی از یک تانک جدید مجهز به هوش مصنوعی منتشر شده است که نشان می‌دهد، قصد دارند از این ابزار پیشرفته ترسناک در جنگ‌های آینده استفاده کنند.

میلرم به کمک کونگسبرگ ویدئویی از آزمایش تانک رباتیک خود را در اوایل ژوئن منتشر کرد.

شرکت ربات‌سازی میلرم به عنوان یکی از تامین‌کنندگان ربات‌های پیشرو در زمینه فناوری و دفاع در جهان، روی ساخت ربات‌هایی کار می‌کند که سربازان بتوانند در زمان جنگ از آن‌ها استفاده کنند. نتیجه این تلاش‌ها ساخت یک تانک مرگبار و وحشتناک با هوش مصنوعی بوده که قادر به شلیک به کمک برجک از راه دور است.

از هوش مصنوعی در این تانک برای حرکت در اطراف موانع سخت منطقه جنگی استفاده می‌شود و به صورت کنترلی بوده و نیازی به هدایتگر انسان ندارد. سازنده ربات تانک خودران تاکید کرد که ما به آرامی راه خود را به سمت رباتیک‌های خودمختار پیش می‌بریم و با این حال، قرار دادن یک تانک مجهز به هوش مصنوعی که بتواند به تنهایی خودرو‌ها را در جهان منفجر کند، برخی معما‌های اخلاقی را ایجاد می‌کند.

ایده تانکی که خود را با دسترسی به مهمات جنگی کنترل می‌کند تا حدودی وحشتناک است. میلرم می‌گوید این سیستم برای کمک به پیاده نظام برای شکست مواضع دفاعی دشمن با حداقل خطر برای سربازان طراحی شده است. در حالی که این رباتِ تانک، روی کاغذ خوب به نظر می‌رسد، اما سیستم‌هایی مانند این می‌توانند به راحتی بر کشور‌های کوچکتر بدون بودجه کلان، برای تامین مالی پروژه‌های مشابه غلبه کنند.

شرکت میلرم علاوه بر تانک مجهز به هوش مصنوعی، روی یک ربات نظامی دیگر نیز با نام ربات THEMIS کار می‌کند.

THEMIS به معنای سیستم پیاده نظام مدولار هیبریدی ردیابی شده است. این ربات به اندازه یک ماشین لباسشویی است و باید گزینه‌های حمل و نقل را برای سربازان فراهم کند. همچنین می‌تواند بمب‌های دست ساز را شناسایی و دفع کند. خارج از جنگ، ربات‌ها به رشد و پیشرفت ادامه می‌دهند.

شرکت ربات‌سازی میلرم می‌گوید که ما در حال برنامه‌ریزی برای ارسال ربات‌های کوچک به ماه هستیم و ربات‌هایی ساخته‌ایم که می‌توانند جراحی‌ها را کاملاً مستقل انجام دهند. با این حال، تانک‌های مجهز به هوش مصنوعی آینده وحشتناک جنگ را برجسته می‌کنند. آینده‌ای که مطمئناً در دهه آینده شاهد به ثمر نشستن آن خواهیم بود.