مدیرعامل بی ام و می گوید که تمرکز اولیه پلت فرم Neue Klasse بر روی مدل‌هایی از بخش متوسط ​​پرمیوم خواهد بود.
 
بی ام و با راه اندازی پلت فرم Neu Klasse وارد فصل تازه ای در ساخت خودروهای برقی می‌شود؛ این معماری اکنون در دست توسعه است و انتظار می‌رود این فرآیند در سال ۲۰۲۵ در قالب بی ام و سری ۳ تمام الکتریکی به ثمر برسد.

زیپس گفت که Neue Klasse در اواسط این دهه در کارخانه جدید بی ام و در مجارستان تولید خواهد شد. خودرو‌های مبتنی بر معماری جدید تنها با یک پیشرانه صرفاً الکتریکی ارائه خواهند شد، که برخلاف گزارش‌های قبلی است که ادعا می‌کردند Neue Klasse نیز زیربنای مدل‌های احتراقی خواهد بود.

پس از راه اندازی اولیه، سازنده مستقر در مونیخ دامنه Neue Klasse را برای استفاده در خودرو‌های الکتریکی سایر بخش‌ها گسترش خواهد داد.  طیف کاملی از خودرو‌های بدون آلایندگی بر اساس این معماری وجود خواهد داشت که از «بخش حجم بالا گرفته تا مدل‌های انحصاری با عملکرد بالا» را شامل می‌شود.  این سدان برقی چینی که به بسته باتری ۶۶.۱ کیلووات ساعتی مجهز شده است، بردی بین شارژ تا ۵۲۶ کیلومتر دارد.