در کنار انتقادات به کیفیت محصولات خودروسازان بخش دولتی، کیفیت خودروهای بخش خصوصی نیز مورد انتقاد مردم قرار گرفته است.
شنیده ها حاکی از آن است که سازمان ملی استاندارد لزوم رعایت کلیه استاندارد های ۸۵ گانه خودرویی را به خودروسازان ابلاغ کرده و درصدد افزایش مولفه های استاندارد تولید خودروست.
فاطمی امین وزیر صمت نیز گفته وضعیت نامطلوب کیفیت خودروهای داخلی را میپذیرم اما با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های موجود می توان این ساختار را اصلاح کرد و برای آن برنامه داریم.
پس از باز نشدن کیسه هوای تعداد زیادی خودرو در حادثه بهبهان – رامهرمز و چندین تصادف زنجیره ای دیگر، بحث ها بر سر بالا بردن سطح استانداردهای خودروهای تولید داخل شدت گرفت.
آخرین مشاهدات میدانی از جدیدترین محصولات خودروسازان نشان می دهد که هنوز اتفاقات بدیهی و ساده، صورت نگرفته است، موضوعی که کاربران با انتشار تصاویری در فضای مجازی آن را تایید کردند.
به عنوان آخرین نمونه، نمایشگاه خودرو تهران در حالی به اتمام رسید که مخاطبان عنوان میکردند منتظر جدیدترین محصولات با ارتقای کیفیت هستند، اما در نهایت شاهد غیبت سایپا و کاهش کیفیت محصولات خودروساز دولتی دیگر، ایرانخودرو بودند.
خرابی دنا پلاس ایرانخودرو در تست رانندگی از مواردی بود که واکنش های مجازی کاربران را در خصوص کیفیت پایین محصولات به دنبال داشت.
ایران خودرو: انتظارات مردم روز به روز بالا می رود
مجتبی استاد رحیمی معاون کیفیت گروه صنعتی ایرانخودرو گفته بود در طول سالهای گذشته، بهبود کیفیت براساس اهدافی که تعریف شده، صورت گرفته و روندهای کیفی نیز نشان میدهد که در شاخصهایی که اتفاقا توسط نهادهای ثالث و از طریق نظرسنجیها اندازهگیری میشود، بهبود کیفیت داشتهایم، اما در این میان انتظارات جامعه و مشتریان هم بسیار بالا رفته است.
او گفت: مردم از طریق شبکههای اجتماعی و رسانه با صنعت دنیا در ارتباط بوده و از پیشرفتها و تکنولوژیها باخبر هستند و براین اساس روزبهروز انتظاراتشان بالاتر میرود.
بخش خصوصی با کیفیت وارد عرضه رقابت نشد
البته در این میان کیفیت خودروهای بخش خصوصی نیز مورد انتقادات مردم قرار گرفته است.
حالا باید منتظر باشیم و ببینیم واکنش خودروسازان به تلاش های سازمان استاندارد چیست و چه اتفاقی در کیفیت خودروها خواهد افتاد؟