چهارمین نمایشگاه خودرو تهران که از ۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت در شهر آفتاب برگزار شده بود به کار خود پایان داد.

استقبال از نمایشگاه خودرو تهران بسیار زیاد بود و اگرچه غایبین بزرگی مثل خودروسازی سایپا و یا خودروسازان خصوصی مثل مدیران خودرو، کیان موتور و یا کرمان موتور داشت، اما تمامی فضای نمایشگاه با حضور خودروسازانی مانند ایران خودرو، آرین موتور، بهمن موتور و بسیاری از فعالین در حوزه خودروهای سنگین پر شده بود. ضمن این که به دلیل ممنوعیت واردات، خبری از برندهای معروف و مطرح جهانی در این نمایشگاه نبود و ایرانی ها بودند و چینی ها.

در این نمایشگاه تعدادی از خودروسازان اقدام به رونمایی از محصولات جدید کردند که از جمله آن می توان به ۲ خودروی هایما در ایران خودرو، ۲ خودروی رسپکت و دیگنیتی پرستیژ توسط بهمن موتور ،دانگ فنگ M4 توسط خودروسازی فردا و یا برخی از خودروهای سنگین و کشنده ها توسط خودروسازان بخش خصوصی اشاره کرد.

استقبال مردمی از این نمایشگاه بسیار بالا بود به طوری که در برخی از ساعات به هیچ عنوان امکان نزدیک شدن به خودروها برای اخذ گزارش توسط خبرنگاران به دلیل انبوه بازدیدکنندگان وجود نداشت و این همان نکته ای است که نشان از عطش بازدیدکنندگان برای مشاهده محصولات جدید خودرویی می داد.

طی چند سال گذشته با بسته شدن واردات خودرو و عدم وجود خودروهای روز دنیا در ایران عملا امکان خرید اینگونه محصولات از سوی طیف زیادی از متقاضیان که فقط خواهان داشتن یک خودرو با کیفیت و به روز بودند وجود نداشت و حالا بخش زیادی از بازدیدکنندگان در نمایشگاه به امید مشاهده محصول جدید به شهر آفتاب آمده بودند که احتمالا به جز چندین محصول چینی در حوزه سواری و پیکاپ تنوع دیگری را مشاهده نکردند.

بسیاری از بازدید کنندگان از این نمایشگاه عنوان می کردند که دیگر از دیدن محصولات تکراری خودروسازان وطنی خسته شدند و خواهان ورود و یا تولید خودروهای باکیفیت و با قیمت مناسب هستند.