موسسه ارزیابی مستقل ایمنی خودروی استرالیا یا همان انکاپ به زودی تست‌های سخت‌گیرانه‌تری را برای کسب ۵ ستاره ایمنی معرفی خواهد کرد. انکاپ استرالیا از سال ۲۰۲۳ اقدام به بررسی عملکرد خودروها در زیر آب خواهد کرد تا ببیند کدام خودروها به راحتی به سرنشینان اجازه می‌دهد تا در صورت غرق شدن از خودرو خارج شوند. یکی دیگر از تست‌های جدید این موسسه چگونگی عملکرد خودرو در پیشگیری از رها شدن کودکان خردسال درون کابین خواهد بود. از ابتدای سال آینده میلادی انکاپ استرالیا دستیابی خودروهای جدید به ۵ ستاره ایمنی را سخت‌تر خواهد کرد و به همین خاطر تست‌های سخت‌گیرانه‌تری را در نظر می‌گیرد تا ببیند خودروها به سناریوهای تصادف و ایمنی مختلف چگونه پاسخ می‌دهند. یکی از مهم‌ترین تغییرات این موسسه درخواست از خودروسازان به منظور نمایش چگونگی فرار سرنشینان از خودروی غرق شده خواهد بود. همچنین خودروسازان باید نشان دهند سرنشینان به دام افتاده در زیر آب چگونه می‌توانند نجات پیدا کنند.

این موسسه می‌گوید:

خودروهای گرفتار در سیل یا افتاده در دریاچه و رودخانه سرنشینان را با خطری جدی مواجه می‌کنند و سرویس‌های امدادی نیز سختی‌های زیادی برای نجات جان افراد خواهند داشت. انکاپ استرالیا به این موضوع خواهد پرداخت که آیا درب‌های خودرو می‌توانند بدون عملکرد باتری باز شوند یا خیر. همچنین ما به دنبال بررسی این خواهیم بود که آیا شیشه‌های برقی همچنان کار می‌کنند یا خیر و آیا می‌توانند تا ۱۰ دقیقه پس از غرق شدن خودرو باز شوند یا خیر.

تست‌های پیشگیری از برخورد نیز در سال ۲۰۲۳ گسترش خواهند یافت و سناریوهای جدید از جمله عبور کودک از پشت خودرو در زمان دنده‌عقب رفتن در نظر گرفته خواهند شد. همچنین عبور دوچرخه‌سوار در مسیر گردش خودرو به خیابان بعدی و رسیدن دوچرخه‌سوار به خودرو در عین باز کردن درب آن توسط سرنشین جزو دیگر سناریوهای قابل‌انتظار خواهند بود. این موسسه ایمنی همچنین بخش‌های ایمنی فعال را نیز به‌روز می‌کند تا شامل مواردی همچون تشخیص حضور کودک در کابین باشد. در این بخش به توانایی خودرو در هشدار دادن به راننده یا سرویس‌های اضطراری در صورت گیر کردن کودک در کابین خودروی قفل شده پرداخته خواهد شد.

اگرچه انکاپ استرالیا از سال ۲۰۱۸ تاکنون در حال بررسی سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار است اما به زودی این سناریوها را شامل تشخیص و پاسخ به موتورسیکلت‌ها نیز خواهد کرد. انکاپ استرالیا می‌گوید:

خودروهایی که بررسی می‌شوند باید از سیستم ترمز اضطراری خودکار به منظور تشخیص موتورسیکلت‌ها در تقاطع‌ها و زمان گردش مجهز باشند.

این موسسه در سال ۱۹۹۲ تأسیس شده و معمولاً هر دو سال یک‌بار پروتکل‌های خود را به‌روز می‌کند اما جدیدترین تغییرات تست انکاپ استرالیا در سال ۲۰۲۰ رخ‌ داده بود و شیوع کرونا باعث شد فاصله‌ای سه‌ساله بین دور بعدی به‌روزرسانی‌ها ایجاد شود. از سال ۲۰۱۸ تاکنون رتبه‌بندی کلی یک خودرو همچنان از امتیازات کسب شده در چهار بخش مهم تعیین خواهد شد که این بخش‌ها عبارت‌اند از: سرنشینان بزرگ‌سال (۴۰ درصد)، سرنشینان خردسال (۲۰ درصد)، حفاظت از کاربران در معرض آسیب جاده (۲۰ درصد) و دستیار ایمنی (۲۰ درصد).