متخصص بازسازی خودروهای پورشه، «Paul Stephens»، به تازگی یک نمونه پورشه ۹۱۱ ۹۳۳ را بازسازی و آن را تقویت کرده است. این خودروی جدید که «اتوآرت ۹۹۳R» نام دارد، از بدنه استاندارد نسل ۹۹۳ کاررا ۲ پورشه ۹۱۱ استفاده می‌کند که در میان سال‌های ۹۴ و ۹۸ میلادی تولید می‌شد. سازنده برای رسیدن به خودروی مدنظر خود، این بدنه را با کیت پورشه ۹۹۳RS، قطعات سبک‌وزن و مخصوص و آخرین قطعات فنی بخش GT پورشه ترکیب کرده است.

استیونز ادعا می‌کند که اتوآرت ۹۹۳R با استفاده از این بهبودها همچنان وحشی‌گری و دلربایی یک پورشه ۹۱۱ هواهنک را دارد که با فناوری جدید و مهندسی با تمرکز بر وزن کم خودرو ترکیب شده‌اند. همین بهبودها دلیل اصلی بهره‌مندی این خودرو از عملکرد، طراحی و تجربه رانندگی بهتر در مقایسه با نمونه اصلی آن است.

این ۹۱۱ جدید هم‌اکنون در مرحله آمادگی برای تولید قرار دارد و به لطف تمرکز سازنده بر کاهش وزن، هم‌اکنون ۱۵۰ کیلوگرم سبک‌تر از نمونه اصلی بوده و وزنی برابر ۱۲۲۰ کیلوگرم دارد. استیونز برای رسیدن به این وزن مجبور شده تا بخش‌هایی چون سانروف اصلی ۹۱۱ ۹۹۳ را حذف کند و اجزای دیگری مانند کاپوت فولادی این خودرو را با نمونه آلومینیومی پورشه موتوراسپرت تعویض کند. البته تغییرات اینجا ختم نشده و استیونز میراگرها (دمپرها) و شیشه‌های این خودرو را نیز با نمونه‌های خاص جابه‌جا کرده است.

موتور این خودرو یک واحد ۳۶۰ اسب بخاری ۶ سیلندر تخت است که در ۹۹۳RS استفاده می‌شده اما این‌بار شاهد افزایش حجم از ۳.۶ به ۳.۸ لیتر بوده است. ظاهرا سازنده یک نمونه ارزان‌قیمت‌تر با ۳۳۰ اسب بخار قدرت را نیز توسعه می‌دهد. هر دو موتور استفاده شده در این خودرو از میلنگ تقویت‌شده پورشه ۹۱۱GT3 997 و پیستون‌های ۹۱۱RSR و سایر اجزای خودروهای پورشه موتوراسپرت استفاده می‌کنند. همان‌گونه که انتظار می‌رود، قدرت به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. ظاهرا ترمزهای Autoart 993R نیز نمونه‌های موجود در یک ۹۹۳RS هستند.

کابین این خودرو نیز دچار تغییرات گشته است و سازنده تصمیم گرفته تا با استفاده از صندلی‌های موتوراسپرت فیبرکربنی ریکارو، رول‌کیج یکپارچه و حذف اجزای الکترونیکی غیرضروری حس‌وحالی اسپرت را به راننده منتقل کند. برای درگیری هرچه بیشتر دارندگان در تجربه رانندگی این خودرو از سیستم دیفرانسیل لغزش محدود «Wavetrac»، فنربندی با امکان تنظیم ۵ حاله و سیستم اگزوز جدید استفاده شده است. پاول استیونز می‌گوید:

۹۹۳R برای من تمام سال‌ها تجربه کار روی ۹۱۱ هواخنک را به بالاترین حد ممکن می‌رساند. از موتور، فنربندی و صفحات سبک‌وزن بدنه گرفته تا کابین منحصربه‌فرد و مینیمال آن. این خودرو یک خداحافظی نیست اما من می‌خواستم آن را بهترین خودروی مجموعه Autoart تولید کنم. پروژه ۹۹۳R بیشتر از تمام دیگر خودروهای اتوآرت پاول استیونز روی سیاست «کمتر برابر بیشتر است» (به معنای کاهش وزن برای رسیدن به عملکرد بالاتر) تاکید می‌کند. شاید یک بیننده معمولی بسیاری از تغییرات را احساس نکند اما طرفداران اصلی این خودرو حتما دورنمای ما را درک خواهند کرد.

از آنجا که این ۹۱۱ از نسخه اصلی گران‌تر و لوکس‌تر خواهد بود، احتمالا شاهد برچسب قیمتی بالاتر از ۱۰۰ هزار پوند هستیم. سازنده هنوز به محدودیت تولید این خودرو اشاره‌ای نکرده است. نظر شما درباره خودروی اتوآرت ۹۹۳R چیست؟!