بالگرد لاکهید سیکورسکی-بوئینگ اس‌بی-۱ دفاینت (SB-1 Defiant) نخستین پرواز طولانی مدتش را با روتورکرافت انقلابی خود انجام داده و مسافتی ۱۳۰۰ کیلومتری بین وست پالم بیچ در فلوریدا تا نشویل در تنسی را طی کرده است.

به گفته شرکت لاکهید، هدف از نخستین پرواز بالگرد دفاینت در خارج از فلوریدا به نمایش گذاشتن این هواگرد در اجلاس سالانه انجمن هوانوردی ارتش آمریکا است که به بحث و گفتگو درباره مسائل مربوط به هوانوردی نظامی اختصاص دارد.

طی این پرواز که توسط بیل فل (خلبان تست شرکت سیکورسکی) و اد هندرشید (خلبان تست شرکت بوئینگ) انجام شد، بالگرد دفاینت فقط از ۵۰ درصد قدرت پیشرانه و کمتر از ۵۰ درصد از گشتاور پیشران خود استفاده کرده است. در حالت کارکرد کامل، این بالگرد می تواند با سرعت ۴۶۰ کیلومتر بر ساعت پرواز کند که بسیار سریع‌تر از بالگردهای معمول است.

به گفته هندرشید، بالگرد دفاینت عملکردی بی نقص در پرواز اخیر خود داشته است. همچنین مصرف سوخت در حد یا حتی کمتر از آن چیزی بوده که انتظار می رفت. این پرواز ۱۳۰۰ کیلومتری نقطه اوج سه سال کار سخت در برنامه توسعه بالگرد دفاینت بوده است.

به گفته مارک چری قائم مقام بوئینگ، این پرواز بلوغ طراحی بالگرد دفاینت و آمادگی آن برای پشتیبانی از ماموریت های حمله دوربرد آینده را بیشتر نشان می دهد.

خلبانان ارتش در اجلاس انجمن هوانوردی ارتش آمریکا می توانند ببینند که تیم دفاینت چگونه در حال متحول کردن هواگردهای طرح “بالابر عمودی آینده” (اف‌ال‌وی) هستند که یکی از اولویت های اصلی مدرن‌سازی ارتش آمریکا محسوب می شود.

طرح بالابر عمودی آینده توسعه خانواده ای از بالگردهای نظامی برای نیروهای مسلح آمریکا را هدف قرار داده است. توسعه پنج هواگرد در اندازه مختلف دارای سخت افزارهای مشابه مانند حسگرها، اویونیک، پیشرانه ها و اقدامات متقابل در دستور کار قرار گرفته است. ارتش آمریکا از سال ۲۰۰۴ این برنامه را مد نظر قرار داده است. طرح بالابر عمودی آینده ارائه جایگزین هایی برای بالگرد یواچ-۶۰ بلک هاوک، ای‌اچ-۶۴ آپاچی، سی‌اچ-۴۷ شینوک، و اواچ-۵۸ کیووا را دنبال می کند.

بالگرد لاکهید سیکورسکی-بوئینگ اس‌بی-۱ دفاینت یکی از گزینه هایی است که برای طرح بالابر عمودی آینده معرفی شده است. این بالگرد در حال حاضر از دو پیشرانه هانی‌ول تی۵۵ نیرو می گیرد و نخستین پرواز خود را ۲۱ مارس ۲۰۱۹ انجام داد.