تسلا بیش از ۱٫۶۲ میلیون خودرو فروخته‌شده در چین را برای حل مشکلی در سیستم اتوپایلت، فراخوان کرد.
 
تسلا تقریباً تمامی خودرو های فروخته شده‌اش در چین را که تعدادشان به حدود ۱٫۶۲ میلیون می‌رسد، به‌دلیل مشکلی در سیستم کمک‌راننده‌ی اتوپایلت، فراخوان کرده‌ است.

فراخوان تسلا، خودروهای مدل S، مدل X، مدل ۳ و مدل Y را دربرمی‌گیرد و از طریق یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری رایگان OTA انجام می‌شود. فراخوان‌های تسلا تقریباً همیشه نرم‌افزاری هستند و خبری از بازگشت خودرو به کارخانه نیست.

فراخوان مورد بحث در پی آن صورت گرفت که یکی از ارگان‌های نظارتی چین درباره‌ی سوءاستفاده از سیستم اتوپایلت خودروهای شرکت ایلان ماسک توسط رانندگان و در نتیجه افزایش خطر تصادف، هشدار داد.

پس از به‌روزرسانی نرم‌افزاری، کنترل‌ها و هشدار‌های تازه‌ای برای اطمینان از توجه رانندگان هنگام استفاده از ویژگی اتوپایلت به خودرو‌های تسلا اضافه می‌شوند. چند ماه پیش نیز فراخوانی مشابه در ایالات متحده انجام شد و تسلا دو میلیون خودرو را ارتقا داد.

تسلا همچنین بیش از ۷٬۵۰۰ خودروی وارداتی مدل S و مدل X در چین را برای برطرف کردن مشکلی که ممکن است از باز شدن درهای خودرو هنگام تصادفات جلوگیری کند، فراخوانی می‌کند؛ این مشکل نیز از طریق یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری OTA برطرف خواهند شد.

چین بزرگ‌ترین بازار فروش تسلا است؛ در واقع، سال گذشته بیش از نیمی از ۱٫۸ میلیون تسلای فروخته‌شده در سراسر دنیا راهشان به سرزمین اژدهای سرخ باز شد. همچنین، کارخانه‌ی شانگهای این شرکت توان تولید ۱٫۱ میلیون تسلا مدل ۳ و مدل Y برای بازار چین و صادرات را دارد.