تویوتا GR یاریس و GR کرولا جدید در نسخه استاندارد هم خودروهای پرفورمنس و احساس‌برانگیزی هستند اما این به معنی عدم وجود فضا برای بهبود نیست. تیونرهایی وجود دارند که پیشرانه ۳ سیلندر هاچبک های داغ تویوتا را به‌صورت فوق‌العاده‌ای تیون می‌کنند. به منظور نشان دادن اینکه پرفورمنس محصولات GR تویوتا تا چه حد می‌تواند افزایش پیدا کند، کانال یوتیوب موتیو ویدئو دستورالعمل تیونینگ کاملی را تدارک دیده‌اند.

موتیو ویدئو کانالی استرالیایی است که روی تیونینگ خودروهای پرفورمنس تمرکز می‌کند. این کانال به خاطر تیونینگ تویوتا GR یاریس که قدرت فراتر از ۵۰۰ اسب بخار تولید می‌کند مشهور شده و البته رکورد سریع‌ترین GR یاریس در خط درگ با زمان ۱۰.۸ ثانیه را نیز در اختیار دارد. تمامی این تجارب باعث شده‌اند محدودیت‌های پلتفرم GR یاریس به مرزهای فراتری برسد و بنابراین تیم موتیو ویدئو چیزهای زیادی درباره ارتقای پیشرانه ۳ سیلندر توربوی جدید تویوتا می‌داند. این نیروگاه کاملاً جدید G16E-GTS حجم ۱.۶ لیتری دارد و در حالت استاندارد قدرت ۲۶۸ اسب بخاری و گشتاور ۳۷۰ نیوتون متری تولید می‌کند. نیروگاه یاد شده در برادر بزرگ‌تر یعنی GR کرولا قدرت ۳۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری دارد. G16E-GTS شاید در حالت استوک هم قدرت قابل‌توجهی داشته باشد اما برخی تغییرات ساده می‌توانند قدرت بیشتری را به ارمغان بیاورند. موتیو ویدئو می‌گوید متوجه ناسازگاری‌های زیادی در داینوی GR یاریس شده‌اند و معتقدند این امر به خاطر عدم داغ شدن سیستم چهار چرخ محرک هاچبک تویوتا طراحی شده است. ECU استوک خودرو نیز ناسازگاری‌هایی همچون ردلاین مصنوعی یا زمان‌بندی متفاوت دورهای بالاتر پیشرانه را دارد.

با حل این موضوع‌ها در تست‌های داینو موتیو ویدئو می‌تواند تغییراتی کم‌هزینه را اعمال کند. چنین تغییرات ساده‌ای ارزش هزینه کردن را دارند و قدرت قابل‌توجهی را آزاد می‌کنند. همچنین دست‌کاری اگزوز هم اگرچه قدرت زیادی را ایجاد نمی‌کند اما روی صدای تولیدی تأثیر مثبتی دارد. در خلال تیون این خودرو تنها مشکل فنی مشاهده شده فنرهای سوپاپ استوک بوده‌اند. به همین خاطر موتیو ویدئو در زمان تیونینگ GR یاریس از فنرهای سوپاپ قوی‌تری استفاده کرده است. زمان نصب فنرهای سوپاپ جدید شاید بخواهید میل بادامک‌های پرفورمنس را نیز در نظر بگیرید که قطعاً تأثیر مثبتی روی خروجی پیشرانه خواهد داشت.