گوردن موری T33 دومین سوپرخودرو شرکت انگلیسی گوردن موری رسما معرفی شد.
این سوپر خودرو با برچسب قیمت پایه ۱.۴ میلیون پوند یک رده پایین تر از محصول اول این شرکت یعنی ابرخودرو T50 قرار میگیرد.
گوردن موری T33 به طور کامل از فیبرکربن و آلومینیوم ساخته خواهد شد.
طول آن کمی بیشتر از مدل T50 است و در داخل اتاق تنها جای ۲ سرنشین را دارد.
این مدل نیز از موتور ۳.۹ لیتری V12 با حداکثر دور موتور ۱۱۰۰۰ rpm نیرو میگیرد.
برخلاف مدل T50 دیگر خبری از فن و سیستم مکش آیرودینامیکی در این مدل نیست.
T33 از سیستم آیرودینامیکی منفعل بدون بال و بالچه متحرکه بهره میبرد.
T33 در حدود ۱۰۰ کیلوگرم وزن بیشتری به نسبت T50 خواهد داشت و دلیل آن استفاده از مواد ارزان قیمتتر است که وزن بیشتری نیز دارند.
گوردن موری معتقد است که T33 میتواند نقش تنها سوپرخودرو را برای شما بازی کند و دیگر نیازی به سوپرخودرو دیگری نخواهید داشت.
گوردن موری این مدل را با توجه به علاقه خود به سوپرخودروهای دهه ۶۰ از جمله آلفارومئو ۳۳ Stradale، فراری دینو ۲۰۶ SP و لامبورگینی میورا طراحی کرده است.
گرچه گوردن موری به طور دقیق خطوط و شکل سوپرخودروهای نامبرده شده را کپی نکرده است. بلکه با الهام از آنها یک بدنه بدون عمر را طراحی کرده است.
گوردن موری بیش از ۲۵ سال است که مشغول طراحی T33 بوده است و پس از ۲۵ سال توانسته سوپرخودرو مورد علاقه خودش را طراحی و آماده کند.
این سوپرخودروساز انگلیسی تنها ۱۰۰ دستگاه از T33 را تولید خواهد کرد و عرضه آن نیز از سال ۲۰۲۴ میلادی آغاز خواهد شد.
دو مدل دیگر بر پایه T33 ساخته خواهد شد. اولی یک نوع مدل سقف تاشو است و دیگری یک مدل مخصوص پیست های اتومبیل رانی مشابه آنچه که در مدل T50S Niki Lauda دیدیم.
در هر چهارگوشه خودرو از سیستم تعلیق دوبل جناغی استفاده شده است.
فرمان خودرو همچنان هیدرولیکی است و چرخ ۱۹ اینچی در جلو و ۲۰ اینچی در محور عقب استفاده شده است.
موتور V12 توانایی تولید ۶۰۷ اسب بخار قدر در حداکثر دور ۱۰.۵۰۰ rpm را دارد و حداکثر گشتاور نیز به ۴۵۶ نیوتن متر در دور ۶۰۰۰ rpm میرسد.
در حدود ۷۵ درصد از گشتاور در دور ۲۵۰۰ rpm در دسترس است.
این آخرین محصول غیر هیبریدی شرکت گوردن موری خواهد بود.
گیربکس ۶ سرعته دستی ساخت Xtrac وظیفه انتقال نیرو به چرخ های عقب را بر عهده خواهد داشت. گیربکس پدالی نیمه اتوماتیک نیز به صورت یک آپشن اضافه قابل انتخاب خواهد بود.
انتظار میرود که بیش از نیمی از خریداران از ایالات متحده آمریکا باشند. در نتیجه گوردن موری باید ۲ نسخه از این خودرو را آماده کند. یک مدل مخصوص بازارهای اروپایی و انگلیس خواهد بود و دیگری مخصوص دیگر بازارهای جهان است.