سرانجام داج با پرده برداری از کراس اوور هورنت، ورود خود را به یک سگمنت جدید به طور رسمی اعلام کرد. سگمنتی شلوغ و مملو از کراس اوورهای گوناگون که باید دید سرنوشت داج هورنت ۲۰۲۳ در آن چگونه خواهد بود.

 
ظاهر داج هورنت ۲۰۲۳
نسل جدید هورنت بر مبنای آلفارومئو توناله ساخته و پرداخته شده است و بنابراین، شکل و شمایل کلی خودرو و فرم بدنه در همان نگاه اول ما را به یاد توناله می اندازد.

در نمای جلو چراغ های باریک خودرو و فرم کلی سپر و جلوپنجره ما را به یاد داج چارجر می اندازند. نمای عقب خودرو نیز با چراغ های به هم پیوسته از امضای دوج تبعیت می کنند.

هورنت GT به رینگ های ۱۷ اینچی مزین شده اما نسخه RT دارای رینگ های ۱۸ اینچی خاکستری است. برای هر دو نسخه RT و GT پکیج Blacktop قابل سفارش است که به موجب آن رینگ ۱۸ اینچی Abyss، بج های مشکی براق و قاب آینه مشکی به این خودرو اضافه می شود. دیگر پکیج ارائه شده برای داج هورنت نیز Track بوده که به سبب آن رینگ های ۲۰ اینچی روی خودرو نصب شده است و بهبودهایی در عملکرد سیستم تعلیق حاصل می شود.

کابین داج هورنت
درون خودرو در اولین نگاه شاهد دو صفحه نمایش تمام دیجیتال هستیم که یکی با ابعاد ۱۲.۳ اینچ به عنوان کلاستر دیجیتالی و دیگری با ابعاد ۱۰.۲۵ اینچ برای بخش اطلاعات – سرگرمی خودرو به کار رفته است‌ که به اپل کارپلی و اندروید اتو مجهز است.

شارژر بی سیم به صورت استاندارد ارائه می شود و سیستم صوتی پریمیوم هارمن کاردون با توان ۴۶۵ وات و ۱۴ بلندگو هم قابل سفارش خواهد بود. علاوه بر این، خریداران از سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده فراوانی مثل ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی، سیستم خودران سطح دو و… هم بهره‌ مند می‌شوند.

داج هورنت به صورت استاندارد دارای کمک فنرهای قابل تنظیم، سیستم ترمز برمبو چهار پیستونه (آپشنال در نسخه GT ) و سیستم ترمز الکترونیکی هوشمند Brake By Wire در نسخه RT است.

مشخصات فنی
داج هورنت ۲۰۲۳ دارای دو نسخه متفاوت است. نسخه پرچم‌دار مدل هورنت RT پلاگین هیبرید نام دارد. این نسخه دارای موتور ۱.۳ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بوده که در کنار آن از یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۲۱ اسب بخار هم روی اکسل عقب استفاده شده است. مجموع قدرت و گشتاور ترکیبی این مدل روی هم رفته بیش از ۲۸۵ اسب بخار و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این موتور توسط یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می شود.

داج هورنت پلاگین هیبریدی با اتکا به پیشرانه برقی خود و بدون نیاز به موتور بنزینی می تواند مسافت ۴۸ کیلومتر را بپیماید. نکته ای جالب در خصوص مدل RT وجود دارد؛ هورنت RT دارای یک حالت پاورشات است که می تواند قدرت موتور را تا ۱۵ ثانیه به میزان ۲۵ اسب بخار افزایش دهد و این حالت سبب بهبود یک ثانیه ای در شتاب گیری خودرو می شود. دوج هورنت RT پلاگین هیبریدی قادر است طی زمان ۶.۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد.

یکی از مدهای جالب رانندگی با هورنت RT مد E-Save آن است. در حالت E-Save موتور بنزینی موجب شارژ باتری خودرو می شود. لازم به ذکر است که داج هورنت دارای قابلیت بازیابی انرژی ترمز نیز است.

نسخه پایه
نسخه پایه داج هورنت دارای پسوند GT است. داج هورنت GT دارای یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر است که قادر به تولید ۲۶۸ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک جعبه دنده ۹ سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می شود. شتاب صفر تا صد داج  (دوج) هورنت GT هم ۶.۵ ثانیه اعلام شده است.

قیمت
داج اعلام کرده است که قیمت نسخه GT هورنت از ۳۰ هزار دلار آغاز خواهد شد و قیمت نسخه RT هم بر پایه ۴۰ هزار دلار است.