شورلت کوروت C8 و فراری ۴۵۸ اسپشیاله پنج سال باهم اختلاف سن دارند و قیمت آن‌ها نیز بسیار باهم متفاوت است اما وقتی این دو سوپرکار روی پیست درگ می‌روند، اختلاف میان آن‌ها بسیار کمتر می‌شود. ویدئوی جدید کارواو به‌خوبی این موضوع را نشان می‌دهد. در سینهٔ کوروت پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی جنرال موتورز قرار گرفته که در اروپا به دلیل قوانین آلایندگی سخت‌گیرانه‌تر، خروجی آن با کمی کاهش نسبت به نسخهٔ آمریکایی به ۴۸۲ اسب بخار قدرت و ۶۱۳ نیوتن متر گشتاور رسیده است. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

از سوی دیگر، هرچند فراری هم از یک موتور V8 تنفس طبیعی استفاده می‌کند اما این موتور ۴.۵ لیتری است و ۶۰۵ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس فراری هم دوکلاچه ولی هفت سرعته است که نیرو را به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد. ۴۵۸ اسپشیاله اما علاوه بر قدرت بیشتر، با ۱۵۰۰ کیلوگرم وزن به میزان قابل‌توجهی از رقیب آمریکایی سبک‌تر هم هست.

این دو سوپرکار در سه مسابقهٔ درگ از حالت ایستاده به مصاف هم می‌روند. در مسابقهٔ اول کوروت جامپ استارت می‌کند و ۴۵۸ که نمی‌تواند اختلاف را جبران کند، شکست می‌خورد. در مسابقهٔ دوم دو خودرو استارت برابری دارند و فراری به اولین برد خود می‌رسد. در مسابقهٔ پایانی هم هرچند کوروت شروع بسیار بهتری داشت اما این برای غلبه بر فراری که درست پیش از رسیدن به خط پایان جلو افتاد کافی نبود. در مسابقهٔ آخر، فراری ۴۰۰ متر را در ۱۱.۷ ثانیه طی کرد درحالی‌که تایم کوروت با اختلافی جزئی ۱۱.۸ ثانیه بود.

سپس دو مسابقهٔ رولینگ برگزار می‌شود که به همان اندازه هیجان‌انگیز است. در مسابقهٔ اول خودروها در تنظیمات معمولی خود قرار می‌گیرند و شاهد نبردی یکنواخت هستیم. در مسابقهٔ دوم که با اسپرت‌ترین تنظیمات هردو خودرو برگزار می‌شود اما فراری از همان ابتدا جلو می‌افتد و پیروز می‌شود. در چالش آخر یعنی آزمایش ترمز نیز سوپرکار ایتالیایی به لطف ترمزهای فانتزی خود به‌راحتی کوروت را که از ترمزهای معمولی فولادی استفاده می‌کند مغلوب کرد.

به‌طورکلی، هرچند فراری قدیمی هنوز هم نسبت به کوروت جدید عملکرد بهتری دارد اما اختلاف قیمت بین این دو خودرو بسیار زیاد است و کوروت بازهم نشان می‌دهد خودروی مقرون‌به‌صرفه‌ای است که پرفورمنسی در حد سوپرکارها را ارائه می‌کند. البته این تازه اول کار است و نسخه‌های قوی‌تری از این ماشین مثل Z06 و هیبریدی هم در راه هستند که قطعاً حرف‌های بسیار بیشتری برای گفتن خواهند داشت.

مقایسه مشخصات فنی

 

شورلت کوروت C8

فراری ۴۵۸ اسپشیاله

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 ۴.۵ لیتری V8
قدرت ۴۸۲ اسب بخار ۶۰۵ اسب بخار
گشتاور ۶۱۳ نیوتن متر ۵۴۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۶۵۵ کیلوگرم ۱۵۰۰ کیلوگرم
قیمت ۷۷,۲۰۰ پوند ۲۰۸,۰۹۰ پوند