خودروسازان آلمانی مدل‌های اسپرت خود را همواره در پیست‌های نوربرگ‌رینگ و هوکنهایم آزمایش می‌کنند و این بار، پورشه کیمن GT4 RS این فرصت را پیدا کرده تا رکورد زنی خود در نوربرگ‌رینگ را به علاقه‌مندان نشان دهد. این پورشهٔ جذاب از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی ۹۱۱ GT3 استفاده می‌کند که در اینجا ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این موتور با ردلاین ۹ هزار rpm، کیمن را ظرف ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند و امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند.

برای انتقال نیروی موتور به چرخ‌های عقب تنها یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه ارائه می‌شود و خبری از گیربکس دستی نیست. در GT4 RS به‌طور گسترده‌ای از فیبر کربن استفاده شده و قسمت‌هایی مثل گلگیرهای جلو و کاپوت از این مادهٔ سبک‌وزن ساخته شده‌اند و از این طریق وزن خودرو به ۱۴۶۴ کیلوگرم رسیده است. برای ارائهٔ بهترین هندلینگ در پیست نیز مردان پورشه این ماشین را به سیستم تعلیق قابل تنظیم با تنظیمات جدید برای کمک‌فنرها و میل موج‌گیرها مجهز کرده‌اند. با توجه به این ویژگی‌ها، نباید عجیب باشد که GT4 RS در این ویدئو در پیست کاملاً پایدار به نظر می‌رسد آن‌هم درحالی‌که همواره شتاب جانبی شدیدی که گاهی به بیش از ۱.۵ جی می‌رسد به آن وارد می‌شود. توانایی ترمز گیری خودرو نیز به همین اندازه قدرتمند است.

رانندهٔ اسپرت اتو موفق می‌شود با کیمن GT4 RS یک دور نوربرگ‌رینگ را ظرف ۷ دقیقه و ۱۶.۱ ثانیه طی کند که به میزان قابل‌توجهی از تایم رسمی ۷ دقیقه و ۴.۵ ثانیه‌ای خود پورشه با رانندگی رانندهٔ مسابقه «یورگ برگمایسر» کُندتر است. این در حالی است که به نظر می‌رسد هردو راننده از ترکیب ۲۰.۶ کیلومتری پیست استفاده کرده‌اند. اسپرت اتو اما با GT4 RS در پیست هوکنهایم هم رکورد زنی کرده و در آنجا نیز زمان قابل‌توجه ۱ دقیقه و ۴۷.۶ ثانیه را ثبت کرده است. قیمت پورشه کیمن GT4 RS از ۱۴۳ هزار دلار شروع می‌شود و تحویل آن به خریداران از تابستان در ایالات‌متحده آغاز خواهد شد.