تلاش‌های آتی استلانتیس در حمل‌ونقل الکتریکی همچنان ادامه دارد زیرا این خودروساز در حال تست تکنولوژی شارژ القایی رؤیت شده است. استلانتیس می‌گوید به راندمانی مشابه جایگاه‌های شارژ سریع دست می‌یابد. در واقع این خودروساز اظهار می‌دارد با یک دستگاه فیات ۵۰۰ الکتریکی می‌تواند سرعت‌های بزرگراهی را بدون استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری‌ها طی کند. تست‌های صورت گرفته روی شدت میدان مغناطیسی ثابت کرده اند این کار بدون تأثیر روی راننده می‌تواند صورت گیرد.

این‌ یک خبر فوق‌العاده است زیرا در بزرگراه‌ها می‌توان از تکنولوژی شارژ القایی سود برد و به این ترتیب شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی می‌تواند بدون محدودیت باشد. استلانتیس در حال کار روی این تکنولوژی با همکاری چندین شرکت است. تأسیسات تست این تکنولوژی در ایتالیا واقع شده و از سیستم پیچه‌های تعبیه شده زیر آسفالت استفاده می‌کند. زمانی که دریافت کننده ویژه موجود باشد این پیچه‌ها انرژی را مستقیماً به خودروها، اتوبوس‌ها و کامیون‌ها منتقل می‌کنند. انرژی یاد شده به‌صورت مستقیم از جاده به پیشرانه‌های الکتریکی منتقل می‌شود و به آن‌ها اجازه می‌دهد بدون استفاده از باتری خودرو را به پیش برانند.

این تأسیسات از جریان مستقیم DC برای کاهش اتلاف قدرت در زمان توزیع انرژی استفاده می‌کند. این تکنولوژی همچنین به جاده سازان اجازه می‌دهد تا از کابل‌های نازک‌تری که بجای مس از آلومینیوم ساخته می‌شوند سود ببرند. آلومینیوم ارزان‌تر بوده و تهیه کردن آن نیز راحت‌تر خواهد بود. استلانتیس قول می‌دهد کابل‌ها اصلاً دیده نخواهند شد و بنابراین پیاده‌روی در چنین مکان‌هایی خطری برای افراد نخواهد داشت.

یکی از مدیران ارشد استلانتیس می‌گوید:

در برنامه استراتژیک بلندمدت ما که تا سال ۲۰۳۰ ادامه دارد حمل‌ونقل آزاد و پیشرفته ارائه می‌شود و این پروژه عصاره‌ای از آن چیزی است که خواهیم دید. این پروژه و سایر پروژه‌های مشترک قدم‌های هیجان‌انگیزی هستند که برای دست‌یابی به طول عمر بیشتر باتری‌ها، نگرانی کمتر درباره شعاع حرکتی خودروها، راندمان انرژی بیشتر، باتری‌های کوچک‌تر، پرفورمنس برجسته و هزینه و وزن کمتر برداشته می‌شوند.