تولید لندروور دیفندر در حال حاضر به خاطر کمبود ادامهدار نیمهرساناها متوقف شده است اما این امر باعث نمیشود تیونرها دست از سر این آفرودر نمادین بردارند. منهارت به عنوان یکی از مشهورترین تیونرهای صنعت خودرو روی این شاسیبلند دوستداشتنی کار میکند و برای پروژه خود نیز مدل پنج درب ۱۱۰ را انتخاب کرده است. البته باید به این نکته اشاره کنیم که تغییرات منهارت روی دیفندر باعث میشوند این خودرو بیشتر مناسب جادهها باشد تا محیطهای خشن.
دلیل این کار نیز رینگهای ۲۴ اینچی بزرگ با طرح خاکستری و لاستیکهای ۲۹۵/۳۰ ZR24 هستند. البته این تیونر میتواند رینگهای ۲۲ اینچی را نیز ارائه کند تا مالکان سری هم به بیراههها بزنند و از تواناییهای دیفندر لذت ببرند. برای رینگهای کوچکتر دیفندر لاستیکهای ۲۹۵/۴۰ توصیه میشوند. منهارت برای ایجاد فضای کافی به منظور قرارگیری چرخ ها اقدام به ایجاد تغییراتی در قوس چرخ ها و سیستم تعلیق بادی کرده است تا ارتفاع خودرو از سطح زمین ۳۰ میلیمتر کمتر شود. این تیونر همچنین کابین شاسیبلند لندروور را ارتقا میدهد و این کار با استفاده زیاد از چرم و آلکانترا صورت میگیرد.
پوشش رنگی پیشرانه خبر از تغییراتی در قلب تپنده دیفندر میدهند. نیروگاه ۶ سیلندر ۳ لیتری این خودرو به مدل P400 تعلق دارد و با یک بهبود نرمافزاری خروجیاش به ۵۱۲ اسب بخار و گشتاورش به ۷۱۰ نیوتون متر میرسد. در واقع مشخصات عملکردی این پیشرانه تقریباً مشابه قدرت و گشتاور نیروگاه ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار دیفندر است.
این شرکت اشارهای به پرفورمنس خودروی خود نکرده است اما باید در نظر گرفت نسخه استاندارد دیفندر در بهترین حالت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۹ ثانیهای و حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعتی دارد. تکمیل کننده پروژه منهارت برای دیفندر استفاده از اگزوز اسپرت با خروجیهای کربنی یا سرامیکی و ترمزهای قویتر خواهند بود.