سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به نارضایتی مردم از کیفیت و قیمت خودرو، بر ضرورت کاهش هزینههای سربار به منظور تعدیل قیمت خودرو تاکید کرد.
روح الله عباسپور گفت : در حال حاضر مردم از قیمت و کیفیت خودرو ناراضی بوده و گلایه مند هستند، بنابراین مدیران عامل جدید ایران خودرو و سایپا در مرحله نخست باید رسیدگی به این دو محور را در دستورکار خود قرار دهند.
به گفته سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس «وزارت صمت باید به موضوع کیفیت خودروهای تولیدی رسیدگی کند زیرا در قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو و قانون ارتقا کیفی خودرو، وزیر صمت مکلف شده برای حمایت از مصرفکنندگان، ارتقای کیفیت، کاهش آلایندگیها و رقابت پذیری سیاستگذاری لازم را انجام دهد.»
قیمت بالا و کیفیت پایین خودرو از آن دست موضوعهایی است که همیشه موج اعتراض را به دنبال خود داشته است و مورد انتقاد بسیاری از افراد جامعه اعم از بخش عمومی تا نهادهای مسئول و نظارتی بوده است، اما تاکنون اقدامی جدی برای آن صورت نگرفته است؛ این در حالیست که نقش نهادهای نظارتی بر این موضوع بسیار حائز اهمیت است.
با این وجود محمدعلی تیموری چند شب پیش در برنامه تهران بیست گفته بود «الزام به رعایت استانداردهای ۸۵ گانه باعث شده به طور متوسط هزار و ۴۵۰ یورو به قیمت خودرو اضافه شود. در حالی که خودروسازان ملزم به رعایت این سطح از استانداردها میشوند، ۷۰درصد خودروهایی که در سطح کشور تردد دارند، یورو۲ و کاربراتوری هستند، در چنین شرایطی تولید خودروی یورو۵ چرا باید الزامی باشد؟»