اولین خودروی تمام الکتریکی مزدا، MX-۳۰ SUV بوده که دارای کابینی شیک و ساده است، اما نمی‌تواند برد رانندگی مناسبی را ارائه دهد.
 
شاسی بلند برقی مزدا با یک بسته باتری ۳۰.۰ کیلووات ساعتی عرضه می‌شود که برای مسافت ۱۶۰ کیلومتر رانندگی مناسب است. یک موتور الکتریکی ۱۴۳ اسب بخاری چرخ‌های جلو را به حرکت در می‌آورد و شتاب آن به اندازه خودرو‌های برقی رقیب مانند شورولت بولت، فورد موستانگ Mach-E یا تسلا مدل ۳ نیست، که همگی بیش از دو برابر برد رانندگی را ارائه می‌دهند.

MX-۳۰ نه تنها یک مدل کاملاً جدید برای مزدا است، بلکه اولین بار است که این خودروساز ژاپنی یک پیشرانه تمام الکتریکی را آزمایش می‌کند. اندازه آن مشابه کراس اوور CX-۳۰ فعلی است.

MX-۳۰ در تریم‌های پایه و Premium Plus ارائه می‌شود، اما قیمت آن از رقبای اصلی مانند بولت و نیسان لیف بالاتر است. مدل Premium Plus تجهیزات زیادی از جمله دستیار نقطه کور فعال، هشدار ترافیک جلو، سیستم استریوی Bose با ۱۲ بلندگو، فرمان گرم کن، سیستم دوربین خارجی ۳۶۰ درجه و … را اضافه می‌کند.

MX-۳۰ تمام الکتریکی دارای یک موتور الکتریکی ۱۴۳ اسب بخاری است که چرخ‌های جلو را به حرکت در می‌آورد. تمام چرخ متحرک در دسترس نیست. با این حال، ما همچنین متوجه شدیم که یک نسخه پلاگین هیبریدی وجود خواهد داشت که بعداً عرضه می‌شود و یک موتور الکتریکی را با یک موتور بنزینی دوار جفت می‌کند، بنابراین شاید سیستم چهار چرخ محرک همچنان روی میز باشد.
  
کابین MX-۳۰ از مواد طبیعی و پایدار مانند روکش پارچه‌ای ساخته شده از بطری‌های پلاستیکی بازیافتی استفاده می‌کند. فضای صندلی‌های جلو برای قرار گرفتن دو آمریکایی بزرگسال کافی است، اما صندلی‌های عقب بسیار تنگ‌تر است، هم از نظر فضای سر و هم برای پا.

مزدا مجموعه‌ای از ویژگی‌های مطلوب را به‌صورت استاندارد در MX-۳۰ ارائه می‌کند، از جمله صندلی‌های جلوی گرم شونده، صفحه نمایش دیجیتال ۷.۰ اینچی، سانروف برقی، آینه عقب کم‌نور خودکار و غیره است.