کیا دومین نسل نیرو را در نوامبر ۲۰۲۱ معرفی کرد اما مشخصات فنی مدل هیبریدی آن در اواسط ژانویه امسال منتشر شد و خبری از نسخه‌های دیگر نبود. این کراس اوور کامپکت یک‌بار دیگر به سرخط خبرها بازگشته است و دلیل آن‌هم انتشار مشخصات نسخه‌های پلاگین هیبریدی و الکتریکی این خودرو است. کیا نیرو پلاگین هیبریدی ۲۰۲۲ از همان پیشرانه ۱.۶ لیتری بنزینی مدل هیبریدی استفاده می‌کند. این پیشرانه در هر دو مدل با گیربکس جدید ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه همکاری می‌کند. این گیربکس به خاطر حذف دنده‌عقب ۲.۳ کیلوگرم سبک‌تر شده است. شایان ذکر است عقب رفتن این خودرو با استفاده از نیروی الکتریکی صورت می‌گیرد.

نیرو پلاگین هیبریدی دارای پیشرانه ۶۲ کیلوواتی است که جایگزین نسخه ۳۲ کیلوواتی مدل هیبریدی شده است. به همین خاطر قدرت ترکیبی این خودرو از ۱۳۹ اسب مدل هیبریدی به ۱۸۰ اسب بخار رسیده است. شما می‌توانید کراس اوور کره‌ای خودتان را با استفاده هیتر ولتاژ بالای ۵.۵ کیلووات ساعتی به‌صورت دستی شارژ کنید. این هیتر در محصولات گروه هیوندای معرفی شده است و در زمان تردد در هوای سرد باعث ایجاد شعاع حرکتی بیشتر می‌شود. این امر با نصب عناصر سرامیکی جدید برای گرمایش بیشتر و به منظور اطمینان از عدم اختلال در جریان هوای گرم میسر شده است.

اگرچه نیرو پلاگین هیبریدی قدیمی از باتری ۸.۹ کیلووات ساعتی استفاده می‌کرد اما نسل جدید این خودرو از باتری ۱۱.۱ کیلووات ساعتی استفاده کرده است و شعاع حرکتی ۶۵ کیلومتری در حالت الکتریکی دارد. اما نیرو تمام الکتریکی دارای قدرت ۲۰۱ اسب بخاری و گشتاور ۲۵۵ نیوتون متری است. این مدل شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۸ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۱۶۷ کیلومتر در ساعتی دارد. پیشرانه موردبحث با باتری لیتیوم-یون پلیمر همکاری می‌کند و این باتری ظرفیت ۶۴.۸ کیلووات ساعتی دارد. شعاع حرکتی این مدل نیز ۴۶۳ کیلومتر اعلام شده است. با استفاده از شارژر سریع می‌توان در عرض ۴۳ دقیقه شارژ باتری را از ۱۰ به ۸۰ درصد رساند. مالکان از مزیت شارژ این خودرو در دو جهت برخوردار خواهند شد.

نیرو الکتریکی کاربردی‌تر از مدل قبلی است زیرا از فضای بار جلوی ۲۰ لیتری سود می‌برد. همچنین فضای بار عقب نیز ۴۷۵ لیتر گنجایش دارد که ۲۴ لیتر افزایش را نسبت به نسل پیشین نشان می‌دهد. فضای بار مدل‌های هیبریدی و پلاگین هیبریدی نیز ۴۵۱ و ۳۴۸ لیتر اعلام شده است. نیرو ۲۰۲۲ اولین خودروی کیاست که از پلتفرم K3 هیوندای الانترا استفاده می‌کند و طی ماه‌های آتی روانه بازارهای اروپایی خواهد شد. مشخصات مربوط به نسخه آمریکایی این خودرو نیز در ماه‌های آینده منتشر می‌شود.