فورد ماوریک با ابعاد جمع‌وجور، قیمت ارزان و مصرف سوخت پایین دنیای پیکاپ‌ها را تغییر داد. خریداران نیز به این تغییر پاسخ مثبتی دادند و ماوریک را به محصولی بسیار موفق تبدیل کردند. بااین‌حال، فورد هنوز هم قانع نیست و مدل جدید ترمور را معرفی کرده است. این نسخه‌ای آفرودی است که به سپر جلوی کوتاه‌تری مجهز شده تا زاویهٔ حملهٔ آن بهبود پیدا کند. جلوپنجرهٔ اصلاح‌شده، لوگوهای مشکی فورد، قلاب‌های بکسل نارنجی و چراغ‌های دودی هم از دیگر ویژگی‌های ظاهری این نسخهٔ جدید هستند.

کسانی که خواهان خودروی منحصربه‌فردتری هستند می‌توانند پکیج ۱۴۹۵ دلاری Tremor Appearance را سفارش دهند سقف که قاب آینه‌های خاکستری کربنی و گرافیک مشکی‌رنگی روی کاپوت و طرفین بدنه را به همراه دارد. در داخل ماوریک ترمور هم شاهد صندلی‌های مشکی اونیکس با دوخت نارنجی‌رنگ و نوشته دوخته‌شده TERMOR روی پشتی صندلی‌ها هستیم.

ماوریک ترمور صرفاً با پیشرانهٔ قوی‌تر این پیکاپ یعنی ۲ لیتری چهار سیلندر اکوبوست ارائه می‌شود که ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد. هرچند این پیشرانه با ماوریک معمولی یکسان است اما نسخهٔ ترمور به سامانهٔ چهارچرخ محرک منحصربه‌فردی مجهز شده که در عقب از یک کلاچ دوقلو با قابلیت قفل دیفرانسیل بهره می‌برد. این سیستم می‌تواند تمام گشتاور محور عقب را فقط به یک چرخ انتقال دهد تا توانایی‌های آفرود پیکاپ را افزایش دهد.

اما علاوه بر این سامانهٔ چهارچرخ محرک که از برانکو اسپرت گرفته شده، ماوریک ترمور به پکیج آفرود FX4 هم مجهز شده که شامل سیستم تعلیق آفرودی با کمک‌فنرهای منحصربه‌فرد می‌شود. صفحات محافظ فولادی، خنک‌کنندهٔ گیربکس وظیفه سنگین، شافت‌های انتقال قدرت ارتقاءیافته و افزایش ارتفاع ۲۵ میلی‌متری از زمین هم دیگر ویژگی‌های این نسخهٔ آفرودی ماوریک هستند. ترمور همچنین به سیستم تریل کنترل هم مجهز شده که مثل یک کروز کنترل سرعت پایین برای آفرود عمل می‌کند.

زوایای حمله، فرار و شکست ماوریک ترمور به ترتیب ۳۰.۷ درجه، ۲۲.۲ درجه و ۱۹.۹ درجه هستند که هرچند به F150 رپتور R نمی‌رسد اما هر سه نسبت به ماوریک معمولی بهبود پیدا کرده‌اند. به‌عنوان‌مثال، زاویهٔ حمله بهبود قابل‌توجه ۹.۱ درجه‌ای داشته است. پکیج ترمور تنها ۲,۹۹۵ دلار قیمت دارد و فقط برای تیپ‌های XLT و لاریات ارائه می‌شود. ماوریک ترمور از سپتامبر برای فروش عرضه خواهد شد.