حدودا تا دو ماه دیگر، مجموعه نمایشگاه بین‌المللی آمریکای شمالی موسوم‌به «NAIAS» پس از ۳ سال به دیترویت باز می‌گردد؛ اما خبر خوش تنها برگزاری نمایشگاه دیترویت نیست بلکه رونمایی از نسل جدید فورد ماستنگ به تنهایی یک رویداد مهم برای بسیاری از طرفداران دنیای خودرو محسوب می‌شود.

این خبر هنوز توسط مجموعه فورد به‌صورت رسمی تایید نشده است اما پیشتر مدیران فورد اعلام کرده بودند که در آینده نزدیک، نسل بعدی ماستنگ در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. براساس منابع خبری رسانه «Automtive News»، نسل بعدی فورد ماستنگ در نمایشگاه خودروی دیترویت که پاییز جاری برگزار می‌شود، به نمایش در خواهد آمد.

با وجود اینکه هنوز جزئیات زیادی دباره این رویداد منتشر نشده است اما برخی از منابع داخلی سازنده اعلام کرده‌اند که این خودرو با کد «S650» شناخته می‌شود و حتما در دو نسخه V8 و اکوبوست معرفی خواهد شد. با توجه به پایبندی فورد به پیشرانه‌های محبوب خود، بعید می‌دانیم که این شرکت جعبه‌دنده ۶ سرعتی دستی و ۱۰ سرعتی خودکار را از این خودرو حذف کند.

شایعات تاکید بر این دارند که فورد قصد دارد تا یک نسخه هیبریدی از ماستنگ را نیز رونمایی کند. پیشتر پتنت‌های فورد نشان داده‌اند که این شرکت درحال کار روی یک موتور V8 با دو موتوری الکتریکی و سیستم چهار چرخ محرک بوده اما هنوز هیچ بیانیه‌ای مبنی‌بر ورود این پیشرانه به خط تولید منتشر نشده است.

این خودروساز آمریکایی تنها اعلام کرده که یک ماستنگ جدید در راه است. یکی از بیانیه‌های این شرکت در ماه جاری میلادی نیز به آغاز خط تولید «Flat Rock» در میشیگان اشاره داشت که نشان از تولید خودرویی تازه دارد. از آنجایی که به نظر نمی‌رسد که فورد برای ماستنگ جدید از پلتفرم جدیدی استفاده کند، احتمالا نسل بعدی کوپه محبوب آمریکا چندان با نسل کنونی خود متفاوت نخواهد بود.

احتمالا تولید نسل بعدی ماستنگ تا سال ۲۰۲۳ شروع خواهد شد و نیاز چندانی هم به بازسازی و به‌روزرسانی خط تولید نخواهد بود. تیزرها و تبلیغات‌های اولیه فورد نشان دادند که این خودرو از یک جعبه‌دنده دستی استفاده می‌کند؛ بنابراین احتمال استفاده از جعبه‌دنده ۶ سرعتی کنونی قوت می‌یباد. یک از نمونه‌های پوشیده‌شده تحت آزمایش فورد نشان داده که این خودرو ابعاد و اشکال اصلی خود را حفظ خواهد کرد.

نمایشگاه بین‌المللی دیترویت در تاریخ ۱۴ سپتامبر (حدودا دو ماه دیگر) برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود که نسل بعدی ماستنگ نیز برای نخستین‌بار در این نمایشگاه دیده شود. نظر شما درباره نسل بعدی ماستنگ چیست؟! درحالی‌که ممکن است شورولت حتی کلاس کامارو را عوض کند، آیا استفاده از پلتفرم یکسان، همان پیشرانه و جعبه‌دنده تکراری برای ماستنگ جدید کاری عقلانی خواهد بود؟!