خودروهای پژو همواره در مسابقات رالی ایفای نقش کرده‌اند. پژو ۲۰۵ و پژو ۴۰۵ در دهه ۱۹۸۰ میلادی ستاره‌های پرفروغ پژو در مسابقات رالی بودند و این رویه در دهه‌های بعدی با پژو ۲۰۶ ادامه پیدا کرد. پس از آن‌که پژو ۲۰۶ بالاخره از خط تولید خارج شد، نسل بعدی این خودرو یعنی پژو ۲۰۷ جایگاه پیشینیان در مسابقات رالی را به خود اختصاص داد.

نماینده پژو در مسابقات رالی طی دهه اول قرن بیست و یکم، نسخه S2000 پژو ۲۰۷ بود. لقب S2000 از حجم پیشرانه این خودرو اقتباس شده است، چرا که این محصول پیشرانه‌ای به حجم ۲۰۰۰ سی سی دارد. از نظر قدرت نیز پژو ۲۰۷ S2000 با خروجی ۳۰۰ اسب‌بخار، یکی از قوی‌ترین هاچ‌بک‌های پژو محسوب می‌شود. پژو ۲۰۷ S2000 در سال ۲۰۰۷ پدیدار شد و طی سال‌های ۲۰۰۷، ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ در مسابقات IRC به قهرمانی رسید. مهندسان پژو طی سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ عملکرد این خودرو را بهبود بخشیدند تا هاچ‌بک قدرتمند پژو همچنان در مسابقات رالی جهانی حضور داشته باشد. نسخه جدیدی از پژو ۲۰۷ S2000 در سال ۲۰۱۰ معرفی شد.

تغییرات پژو ۲۰۷ S2000 در مقایسه با پژو ۲۰۷ اصلی بسیار چشمگیر هستند. برای مثال سیستم تعلیق این خودرو کاملا بهینه سازی شده است، گیربکس آن متفاوت است و در بازه‌های مختلف زمانی توسط مهندسین پژو اصلاح شده است، ترمزهای جلو و عقب سبک‌تر هستند و چند کیت بدنه مختلف برای آن طراحی شده است.

جدول مشخصات پژو ۲۰۷ S2000:

نوع پیشرانه

چهار سیلندر خطی

کد موتور

EW 10 J4S

حجم پیشرانه

۱۹۹۸ سی سی

حداکثر قدرت

۳۰۰ اسب بخار

سیستم انتقال قدرت

چهار چرخ محرک

گیربکس

شش سرعته سکوئنشیال

ترمزهای جلو و عقب

دیسکی برمبو با چهار پیستون

سیستم تعلیق جلو و عقب

مک فرسون

وزن خالص

۱۱۰۰ کیلوگرم

قیمت نهایی خودرو به همراه کیت بدنه

۲۶۴۰۰۰ یورو