در این گزارش مشخصات تویوتا کمری در مقابل هوندا آکورد بررسی شده است.

هوندا آکورد ۲۰۲۲: آکورد سدانی است که بیشتر مورد توجه افرادی است که به دنبال کراس اوررهای کامپکت هستند؛ دو موتور توربوشارژ ارائه می‌شود. همچنین یک پیشرانه هیبریدی که چرخش کارآمدتری را در رفت‌ وآمد روزانه ارائه می‌کند.

خط تولید با موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ ۱۹۲ اسب بخاری چهار سیلندر آغاز می‌شود. این خودرو در نسخه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ نیز ارائه می شود که ۲۵۲ اسب بخار قدرت تولید می کند، این موتور با یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود که با یک دنده تقریباً تعویض می‌کند.

موتور ۲ لیتری قدرتی را ارائه می‌دهد که به راحتی می‌تواند تایر‌های جلو را در دنده اول بچرخاند. نسخه هیبریدی نیز موجود است و از یک موتور چهار سیلندر بنزینی و دو موتور الکتریکی نیرو می‌گیرد.
 
سواری آکورد کاملاً کنترل شده است. رانندگی هیجانی را ارائه می کند و به آن کمک می‌کند تعادلی بین یک سدان اسپرت و یک خودروی خانوادگی کاربردی ایجاد کند.

فضای داخلی آکورد جادار است و به خصوص سرنشینان صندلی عقب در یک آکورد نسبت به هر سدان سایز متوسط ​​دیگری احساس راحتی بیشتری دارند؛ ساختار بدون آپشن هوندا به این معنی است که بیشتر تصمیمات در مورد ویژگی‌های آن توسط راننده گرفته می‌شود، اما تقریباً هر آکورد دارای مبلمان داخلی زیبا و حداقل برخی از امکانات رفاهی موجود است.
 
تریم بالای تورینگ کاملاً به روز شده است، با صندلی‌های چرمی گرم شونده و خنک‌شونده جلو، صندلی‌های عقب گرم شونده و نمایشگر هدآپ؛ با این حال، تریم‌های پایین‌تر جذابیت‌های خاص خود را دارند که از جمله می‌توان به صندلی‌های پارچه‌ای جذاب و راحت هوندا و تزئینات داخلی اشاره کرد.

همه مدل‌ها به صورت استاندارد با صفحه نمایش لمسی اطلاعات سرگرمی و صفحه نمایش ۸.۰ اینچی عرضه می‌شوند. اتصال بلوتوث و USB نیز در سراسر صفحه در دسترس هستند، هوندا در مدل EX-L یک سیستم صوتی با ۱۰ بلندگو با یک آمپلی فایر ۴۵۰ وات ارائه می‌کند، اما آکورد‌های کوچک‌تر دارای سیستم چهار یا هشت بلندگو هستند.

تویوتا کمری ۲۰۲۲: تویوتا کمری ۲۰۲۲ با نسل‌های قبلی یک پلاک مشترک دارد، اما استایل و مدل عملکرد آن تقریباً غیرقابل تشخیص است. پیشرانه چهار سیلندر استاندارد، برای رانندگی روزانه مقرون به صرفه و مناسب است.

نسخه هیبریدی مصرف سوخت را به حداکثر می‌رساند، حتی اگر شتاب آن کم باشد؛ این باعث می‌شود موتور V-۶ با قدرت ۳۰۱ اسب‌بخار سرعت خود را افزایش دهد، به‌ویژه در کمری TRD تنظیم‌شده اسپورت، که در واقع رانندگی سرگرم‌کننده است.
 
در حالی که رقبایی مانند هوندا آکورد و هیوندای سوناتا به طور کلی پیشرفته‌تر و رضایت‌بخش‌تر هستند، تویوتا ویژگی‌های مطلوب خود را دارد، موتور چهار سیلندر استاندارد با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک جفت می‌شود. نسخه کم‌توان‌تر آن موتور با یک باتری و دو موتور الکتریکی کار می‌کند تا هیبریدی کمری را تامین کند.

موتور V-۶ که می تواند ۳۰۱ اسب بخار قدرت تولید کند در مدل‌های XLE و XSE و همچنین نوع TRD موجود است. سواری کنترل شده، فرمان وزن دلپذیری دارد و در پیچ‌ها احساس خوبی دارد و هنگام مانور در پارکینگ سبک است.

سیستم اطلاعات سرگرمی صفحه نمایش لمسی تویوتا – Entune ۳ – به صورت استاندارد در خط تولید کمری وجود دارد و نسخه پیشرفته آن به عنوان یک آپشن موجود است.