سوپرنال به عنوان بازوی حمل‌ونقل هوایی گروه هیوندای موتور کانسپت عمودپرواز الکتریکی طراحی شده برای سفرهای بین‌شهری را معرفی کرد. قرار است پروازهای تجاری این وسیله نقلیه در آمریکا از سال ۲۰۲۸ شروع شود. کانسپت جدید سوپرنال اولین بار در نمایشگاه بین‌المللی فرایبورگ ۲۰۲۲ به نمایش گذاشته شده و پیش‌نمایشی از یک هواپیمای مسافری تولیدی در آینده خواهد بود. کابین پنج‌نفره این هواپیما توسط طراحان بخش خودروسازی هیوندای و با الهام از فلسفه بیومیمیک و به‌طور دقیق‌تر پروانه‌ها طراحی شده است.

کانسپت موردبحث شبیه بخش اصلی بالگرد به نظر می‌رسد و از طراحی آئرودینامیک، دو درب پروانه‌ای بزرگ در پروفایل جانبی و شیشه‌های ارگانیک شکل سود می‌برد. البته این یک کانسپت از بخش کابین هواپیمای الکتریکی سوپرنال بوده و بنابراین طراحی ظاهری آن هنوز نهایی نشده است. در داخل کابین شاهد آرایش صندلی‌های ۱+۲+۲ هستیم و صندلی خلبان نیز با جوی استیک‌های یکپارچه برجسته می‌شود. صندلی‌های سرنشین‌ها از بالشتک‌های راحت، کمربندهای ایمنی و جایگاه قرار دادن گوشی هوشمند در پشت صندلی برخوردار هستند. کنسول‌های مرکزی بازشو بین صندلی‌ها نیز دارای برخی کنترل‌ها و نمایشگری لمسی بوده و یک نمایشگر بزرگ‌تر نیز در پشت صندلی راننده به چشم می‌خورد. نهایتاً باید به سقف اشاره کنیم که از ساختار نورپردازی جالبی سود می‌برد و برای نوردرمانی طراحی شده است.

از جمله فاکتورهای مهم در توسعه این کانسپت می‌توان به روش انسان‌محوری در طراحی، ماهیت سبک‌وزن هواپیما، پایداری و البته ایمنی و راحتی مشابه خودروهای مرسوم اشاره کرد. ساختار این هواپیمای عمودپرواز از فیبر کربن فورج کاری شده و فریم صندلی‌ها از مواد خام اضافی باقی مانده در فرایند ساخت ساخته شده‌اند. از دیگر متریال به کار رفته در این کانسپت می‌توان به ترموپلاستیک تقویت شده با فیبر کربن بازیافتی، چرم گیاهی، پارچه پلاستیکی بازیافت شده و چوب اشاره داشت.

گروه هیوندای موتور در حال همکاری با بیش از ۵۰ کمپانی فعال در حوزه خودروسازی، تأمین قطعات، ساخت‌وساز، رباتیک و خودران بوده تا زنجیره تأمین پایداری برای توسعه و تولید هواپیما مهیا کند. اندکی پس از معرفی هواپیمای عمودپرواز سوپرنال، رولزرویس و هیوندای پیش‌نویس توافقی مهم با هدف تولید قوای محرکه الکتریکی و هیدروژنی برای هواپیماها را امضا کردند. اولین هواپیمای مشترک این دو شرکت با تکنولوژی سلول سوختی الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ به نمایش درخواهد آمد. هیوندای می‌خواهد این هواپیمای جدید سوپرنال را برای کاربری‌های تجاری عرضه کند و پس از حضور در آمریکا شاهد تردد آن در اروپا و بریتانیا نیز خواهیم بود. جدای از هواپیمای الکتریکی برای حمل‌ونقل شهری، این کمپانی در حال کار روی یک هواپیمای میان سایز هیدروژنی برای حمل‌ونقل منطقه‌ای بوده و این هواپیما خواهد توانست محموله‌ها و مسافران را از شهری به شهر دیگر منتقل کند. این اتفاق از دهه آینده میلادی در کره جنوبی رخ خواهد داد. هیوندای اشاره‌ای به جزئیات قیمت‌گذاری هواپیمای خود ندارد اما می‌گوید مقیاس فرایند تولید این محصول منجر به تولید هواپیمایی ارزان‌تر در طول سال‌های آینده خواهد شد.