اگر از انتظار برای تولید پورشه ۹۱۱ داکار/سافاری یا لامبورگینی اوراکان استراتو خسته شدهاید، کمپانی پرو درایو با افتخار شما را به سمت سوپرکار جدید خود رهنمون خواهد ساخت. با هانتر آشنا شوید که اساساً نسخه جادهای خودروی رالی داکار BRX هانتر T1+ است. این خودرو طراحی نسخه مسابقهای را تا حد زیادی حفظ کرده است اما از آنجایی که مجبور به رعایت قوانین مسابقات نیست بنابراین قدرتش بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.
در قلب هانتر پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری فورد قرار دارد که با اعمال برخی تغییرات قدرت فراتر از ۶۰۰ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متر تولید میکند. این پیشرانه توئین توربو سبب ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۴ ثانیه و حداکثر سرعت نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت میشود.
حداکثر سرعت یاد شده برای خودرویی با لاستیکهای آفرود ۳۵ اینچی بسیار خوب و شگفتانگیز است. در واقع لاستیکهای این خودرو بجای آسفالت نرم برای جادههای سرسخت و خشن طراحی شدهاند هرچند احتمال دارد سقف سرعت یاد شده فقط با لاستیکهای استاندارد جادهای کسب شود.
پرو درایو هانتر به خاطر سیستم تعلیق دوبل جناغی در جلو و عقب با بازه حرکتی ۴۰۰ میلیمتری یک خودروی ماجراجویی واقعی است. نکته جالب اینکه بازه حرکتی سیستم تعلیق این خودرو ۵۰ میلیمتر بیشتر از نسخه مسابقات داکار است.
این شرکت از گیربکس ۶ سرعته پدال شیفتردار برای انتقال قدرت به تمامی چرخ ها استفاده کرده است. این خودروی عجیب از دیفرانسیلهای جلو، مرکزی و عقب سود میبرد و از دیگر ویژگیهای آن میتوان به دامپرهای قابل تنظیم و باک سوخت بزرگ با ظرفیت قابلتوجه ۴۸۰ لیتر اشاره کرد. رینگهای فورج کاری شده به همراه کالیپرهای ترمز ۶ پیستونه نیز جزو دیگر موارد قابلذکر هستند.
همانگونه که حدس میزنید پرو درایو هانتر خودروی ارزانقیمتی نیست. این خودرو ۱.۲ میلیون پوند قیمت دارد و تنها ۲۵ دستگاه از آن در بریتانیا تولید خواهند شد. اولین نمونه از هانتر قبلاً به پادشاه بحرین فروخته شده است.
واضح است که لامبورگینی اوراکان استراتو و پورشه ۹۱۱ داکار بهطور قابلتوجهی ارزانتر خواهند بود اما مطمئن نیستیم که تواناییهای خارج از جاده هانتر را داشته باشند. رئیس این برند در مصاحبه با اتوکار گفته بود هانتر فراری صحراست!