شرکت SSC در اکتبر سال ۲۰۲۰ با ادعای دستیابی به سرعت ۵۳۳ کیلومتر بر ساعت با هایپرکار تواتارا خبرساز شد. در آن زمان، میانگین سرعت این خودرو در مسیر رفتوبرگشت هم ۵۰۸ کیلومتر بر ساعت اعلام شد ولی همه میدانیم که در مورد آن رکورد زنی بحث و جنجالهای زیادی مطرح شد و خود SSC بعداً اعتراف کرد که آن اعداد دقیق نبودهاند. سپس در تلاشی برای پاک کردن اشتباهات گذشته، این شرکت با یکی از خریداران تواتارا همکاری کرد تا دوباره رکورد سرعت را بشکند.
در ژانویهٔ سال ۲۰۲۱ این خریدار که «لری کاپلین» نام دارد، تواتارای خود را به مسیر آزمایشی جانی بومر در تأسیسات فرود شاتل فضایی برد و میانگین سرعت ۴۵۵ کیلومتر بر ساعت را ثبت کرد. وی در طول این باند ۳.۷ کیلومتری توانست به حداکثر سرعت ۴۶۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. حال اعلام شده که حدود ۱۰ روز پیش، وی این رکورد را بهبود بخشیده و دوباره رسماً رکورد سریعترین خودروی دنیا را شکسته است. کاپلین این بار به حداکثر سرعت چشمگیر ۴۷۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرده است. البته SSC میانگین سرعت در مسیر رفتوبرگشت را اعلام نکرده اما این رقم به میزان قابلتوجهی از رکورد قبلی تواتارا بیشتر است.
در همین حال، هنسی هم با ونوم F5 به دنبال شکستن رکورد سرعت است و فوریهٔ گذشته در طول آزمایشها در همین تأسیسات جانی بومر به سرعت ۴۳۷ کیلومتر بر ساعت رسید. این دو هایپرکار آمریکایی بهتدریج در حال نزدیک شدن به مرز سرعت ۳۰۰ مایل بر ساعت معادل ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت هستند یعنی سرعتی که چند سال پیش بوگاتی شیرون سوپراسپرت ۳۰۰ در مرکز آزمایشی گروه فولکسواگن به آن دست یافت. البته چون بوگاتی بهصورت رفتوبرگشت اقدام به ثبت سرعت نکرد، رکورد آن رسماً به ثبت نرسید. از سوی دیگر، کونیگزگ هم قصد دارد با جسکو ابسلوت به پادشاه جدید سرعت تبدیل شود.
برای اینکه این بار هیچ بحث و ابهامی وجود نداشته باشد، به گفتهٔ SSC، تمام دادههای این رکورد زنی جدید توسط تکنسینی که در این رویداد حضور داشته ثبت شده است. علاوه بر این، بهمنظور اطمینان از شفافیت و درستی همهچیز، یک تحلیلگر مستقل هم در محل حضور داشته است. بنیانگذار و مدیرعامل SSC «جرود شلبی» نیز بر همه چیز نظارت داشته و گفته است:
این خودرو به سقف سرعت خود حتی نزدیک هم نشده است. همهٔ دادهها نشان میدهند که عامل محدودیت سرعت در این آزمایش، خودرو نبوده است بلکه باند به پایان رسید.