در جدیدترین درگ کارواو شاهد رقابت تجمل بریتانیایی هستیم زیرا یک آستون‌مارتین DBX707 در برابر یک بنتلی فلاینگ اسپار قرار گرفته است. DBX707 که نسخه‌ای پرفورمنس محور از کراس‌اوور آستون‌مارتین است، از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی مرسدس با ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

فلاینگ اسپاری که در اینجا به مصاف آستون‌مارتین می‌رود قوی‌ترین محصول بنتلی در اروپا محسوب می‌شود زیرا بنتایگا اسپید به دلیل قوانین آلایندگی امکان فروش در این قاره را ندارد. این سدان مجلل به یک پیشرانهٔ ۶ لیتری W12 توئین توربو مجهز است که ۶۳۵ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه هم این نیرو را به هر چهارچرخ تحویل می‌دهد.

رقابت مثل همیشه با درگ از حالت سکون آغاز می‌شود. در ابتدا بنتلی شروع بهتری دارد اما نمی‌تواند برتری خود را حفظ کند و آستون‌مارتین با پیشی گرفتن از رقیب هم‌وطن پیروز می‌شود. سپس دوباره مسابقه تکرار می‌شود و این بار DBX707 کمی هرزگردی دارد و به همین دلیل فلاینگ اسپار با اختلاف بیشتری پیشتاز می‌شود اما آستون به لطف قدرت بیشتر خود به مسابقه برمی‌گردد و دوباره پیروز می‌شود. در درگ سوم، DBX707 شروعی عالی دارد این بار حتی اجازهٔ پیشتازی موقتی را هم به رقیب نمی‌دهد.

چالش بعدی مسابقهٔ رولینگ از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت است و خودروها در حالت رانندگی راحت قرار می‌گیرند. در اینجا بنتلی شتاب گیری سریعی برای سدانی به این بزرگی دارد و به‌راحتی آستون را مغلوب می‌کند. سپس دوباره همین مسابقه تکرار می‌شود ولی این بار خودروها در حالت اسپرت و تعویض دندهٔ دستی قرار می‌گیرند. در این رولینگ حالا در ابتدا DBX707 جلو می‌افتد اما فلاینگ اسپار در نیمهٔ مسیر سریع‌تر می‌شود و با اختلافی جزئی به پیروزی می‌رسد.

و درنهایت به آزمایش ترمز از سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسیم که در اینجا هم بنتلی توانایی توقف چشمگیری از خود نشان می‌دهد زیرا تقریباً به‌اندازهٔ نصف طول یک خودرو زودتر از آستون به ایست کامل می‌رسد.

مقایسه مشخصات فنی

آستون‌مارتین DBX707

بنتلی فلاینگ اسپار

پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو ۶ لیتری W12 توئین توربو
قدرت ۷۰۷ اسب بخار ۶۳۵ اسب بخار
گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر ۹۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۲۴۵ کیلوگرم ۲۴۳۷ کیلوگرم
قیمت ۱۹۰ هزار پوند ۲۳۵ هزار پوند

منبع: سایت پدال و کانال یوتیوب کارواو فارسی