از زمان معرفی مرسدس بنز G63 AMG شش چرخ در سال ۲۰۱۳، شاسی بلندهای شش چرخ محبوبیت بیشتری پیدا کردهاند. اگر علاقه زیادی به این خودروها دارید و نمیخواهید مبالغ بالایی را برای خریدشان پرداخت کنید این رنجروور دو درب و شش چرخ میتواند گزینه مناسبی باشد.
تبدیل اولین نسل رنجروور به محصولی شش چرخ میتواند از دید طرفداران این خودرو توهین به مقدسات تلقی شود چراکه رنجروور آغاز کننده کلاس شاسی بلندهای لوکس بوده است؛ اما این خودرو حرفهای زیادی برای گفتن دارد. رنجروورهای دارای سه اکسل در سراسر جهان بسیار کمیاب هستند اما چندین نمونه از آنها توسط پادشاه عربستان سعودی در دهه ۸۰ میلادی سفارش داده شدهاند. این رنجروور سفارشی در مجله ماهانه لندروور در فوریه ۲۰۱۷ رؤیت شده است. خودروی یاد شده بر پایه مدل استاندارد پلاک شده در ۲۲ می ۱۹۷۸ تولید شده است.
علیرغم اینکه خودروی موردبحث طول بسیار بیشتری نسبت به نمونه استاندارد دارد اما فاصله بین محوری ۲۵۴۰ میلیمتری و دو درب مدل اولیه را حفظ کرده است. به این ترتیب، طول اضافی خودرو از ستون B به بعد بوده است و پروفایل خودرو به گونهای است که انگار با فتوشاپ آن را دستکاری کردهاند! سازنده این رنجروور کار فوقالعادهای در افزایش طول بدنه، اضافه کردن دو ستون و طویل کردن سقف انجام داده است. کابین هنوز هم وضعیت استوک خود را حفظ کرده است و دارای صندلیهای تاشونده در جلو و نیمکت تاشوی عقب با پوششهای کلاسیک است. همانگونه که تصور میکنید فضای بار زیادی در پشت صندلیها وجود دارد و در پیکنیکها میتوانید به راحتی از این فضا برای استراحت استفاده کنید.
گفته میشود زیر کاپوت این رنجروور شش چرخ پیشرانه دیزلی پرکینز ۴۲۳۶ قرار گرفته است. این پیشرانه ۴ سیلندر ۳.۹ لیتری توربودیزل قدرتی بین ۶۶ تا ۸۱ اسب بخار تولید میکند اما از قدرت دقیق این مدل مطمئن نیستیم. نیرو هم از طریق گیربکس ۴ سرعته دستی LT95 به چهار چرخ انتقال مییابد. فروشنده میگوید خودرو در شرایط فنی خوبی قرار دارد هرچند پیشرانه دیزلی صدای زیادی تولید میکند. بالاترین پیشنهاد خرید برای این رنجروور تا زمان نگارش مقاله برابر با ۹۷۰۰ پوند (۱۳۱۰۰ دلار) بوده است.