نسخهٔ جدید و مرموزی از آلپین A110 یک دور پیست نوربرگ‌رینگ را با رانندگی استبان اوکون، سریع‌تر از پورشه کیمن GT4 طی کرده است.

تیم تحقیق و توسعهٔ آلپین برای آزمایش یک A110 مرموز راهی نوربرگ‌رینگ شده است. نکتهٔ جالب حضور راننده فرمول یک «استبان اوکون» برای کمک به رانندهٔ آزمایشی رنو «لورن هوگرون» در طول این تست‌ها است. این دو نفر چند روزی را در نوربرگ‌رینگ با پروتوتایپی پیست محور از A110 گذرانده‌اند. اوکون با این خودرو در مسیر ۲۰.۸ کیلومتری نوربرگ‌رینگ دور زده و جاسوسان زمان این دور را ثبت کرده‌اند که ۷ دقیقه و ۱۸.۷۷ ثانیه بوده است.

این لپ تایم A110 در جهنم سبز از کیمن GT4 سریع‌تر و از کیمن GT4 RS کندتر بوده است. تیم تست پورشه با GT4 در سال ۲۰۱۹ زمان ۷ دقیقه و ۲۸ ثانیه را ثبت کرد و دو سال بعد برای GT4 RS تایم ۷ دقیقه و ۹.۳ ثانیه را به ثبت رساند. در تابستان امسال نیز تایم GT4 RS با کمک قطعات منثی ریسینگ به ۷ دقیقه و ۳.۱۲ ثانیه کاهش پیدا کرد. البته تایمی که جاسوسان برای A110 ثبت کرده‌اند خیلی دقیق نیست و ممکن است این خودرو سریع‌تر باشد.

این نسخه از A110 می‌تواند RS یا تروفی R نام داشته باشد. پرچم‌دار کنونی این خانواده مدل A110 R است که تنها ۱۰۸۲ کیلوگرم وزن دارد درحالی‌که برای نسخهٔ جدید صحبت از وزنی زیر ۱۰۰۰ کیلوگرم است که بسیار سبک‌تر از کیمن GT4 RS با وزن ۱۴۱۵ کیلوگرم خواهد بود. بااین‌حال، پورشه از پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی یا ۵۰۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند و بنابراین، حتی اگر نسخهٔ جدید آلپین ۱۰۰۰ کیلوگرم هم وزن داشته باشد، حداقل به ۳۵۰ اسب بخار قدرت نیاز خواهد داشت تا نسبت قدرت به وزنی مشابه رقیب آلمانی پیدا کند.

بیشترین قدرتی که آلپین تاکنون از موتور ۱.۸ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ خود بیرون کشیده ۳۰۰ اسب بخار است که در مدل‌های A110 S و A110 R ارائه می‌شود. ارتقاءهای A110 R بیشتر در زمینهٔ کاهش وزن و بهبود تعلیق و آیرودینامیک است. پرچم‌دار جدید خانوادهٔ این کوپهٔ فرانسوی اما پا را فراتر خواهد گذاشت زیرا تصاویر جاسوسی اسپویلر عقب و کالیپرهای ترمز متفاوتی را نشان داده‌اند. آلپین هنوز هیچ تیزری در رابطه با معرفی این نسخهٔ جدید منتشر نکرده است ولی به نظر می‌رسد خیلی با این اتفاق فاصله نداریم. A110 RS یا تروفی R اما هرگز خودروی ارزانی نخواهد بود زیرا A110 R هم‌اکنون ۹۰ هزار پوند قیمت دارد و این نسخهٔ جدید طبیعتاً گران‌تر است.