لئو MX8 که یک شاسی بلند دو دیفرانسیل و شاسی مستقل به حساب می آید، وارد خط تولید شرکت ایستا موتور شده است.
به گزارش آخرین خودرو، بر اساس تصاویر ارسالی اولین محموله قطعات منفصله لئو MX8 شرکت ایستا موتور به کارخانه این شرکت در منطقه آزاد ارس رسیده است. اواخر سال گذشته لئو MX8 طی مراسمی رونمایی شد و حال پس از تکمیل خط تولید، مونتاژ اولین محموله قطعات منفصله این خودروی شاسی مستقل شروع شده است. با توجه به اینکه لئو MX8 یک شاسی بلند دو دیفرانسیل و آفرودی به حساب می آید و زیرساخت فنی متفاوتی با سایر خودروهای شاسی مستقل بازار ایران دارد، فرایند تولید جدیدی برای این خودرو انتخاب شده است و نسل جدید مونتاژ شاسی برگردان برای این خودروی آفرودی استفاده می شود.
با آغاز تولید آزمایشی لئو MX8، احتمال آن زیاد است که بزودی نمونه های پلاک ملی این خودرو وارد بازار شوند. لئو MX8 همان نیسان تِرا (Nissan Terra) بازار چین است که با تغییر نشان تجاری توسط ایستا موتور به ایران آمده است. تِرا که یک شاسی بلند دو دیفرانسیل در گروه رنو-نیسان-میتسوبیشی به حساب می آید، با مشخصات فنی به نسبت خوبی به بازار ایران آمده و قرار است تا بزودی فروش آن توسط ایستا موتور آغاز شود. با حضور MX8 یا همان نیسان ترا بازار چین در ایران، عملاً این شاسی بلند آفرودی لوکس ترین SUV صفر کیلومتر بازار ایران خواهد شد. با توجه به اینکه MX8 خودرویی شاسی مستقل است و قابلیت ضریب کمک سنگین دیفرانسیل را دارد، می تواند به عنوان یک خودروی خانوادگی و آفرودی شناخته شود.
لئو MX8 ایستا موتور با پیشرانه دو لیتری توربوشارژر TGDi سری ۴K31 کمپانی میتسوبیشی در ایران مونتاژ می شود. این پیشرانه ۲۲۰ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک AT توان را به چرخ های جلو و عقب این خودرو می رساند.