دوران خودروهای اسپرت با پیشرانه‌ی تنفس طبیعی، رو به پایان است. به همین دلیل، لامبورگینی هوراکان STO و پورشه ۹۱۱GT3 اهمیت ویژه‌ای برای علاقه‌مندان سوپراسپرت‌های مدرن دارند.

تولید مدل‌های توربوشارژ، هیبریدی و  برقی به سرعت درحال افزایش است. این خودروها نه‌تنها از نظر هزینه‌ی سوخت و شارژ، کم‌هزینه‌تر از مدل‌های تنفس طبیعی هستند؛ بلکه هماهنگی بسیار خوبی با قوانین جدید مرتبط با آلایندگی محیط زیست دارند. از سویی دیگر، راننده‌های حرفه‌ای و کلکسیونرهای علاقه‌مند رانندگی در پیست، همچنان طرفدار پیشرانه‌های تنفس طبیعی هستند.

لامبورگینی هوراکان STO با پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر ۵/۲ لیتر، ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این مدل نسبت به دیگر نسخه‌های هوراکان، وزن کمتری دارد و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳ ثانیه ارائه می‌دهد. هوراکان STO فقط با سیستم دیفرانسیل عقب تولید می‌شود و آستانه قیمت ۳۳۰ هزار دلار دارد. نهایت سرعت این خودرو ۳۱۰ کیلومتر برساعت است.

پورشه ۹۱۱GT3، از پیشرانه‌ی ۴ لیتر ۶ سیلندر باکسر استفاده می‌کند. این مدل، ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹۱۱GT3، حدود ۰.۴ ثانیه بیشتر از هوراکان STO است. این مدل از پورشه، آستانه قیمت ۱۶۲ هزار دلار دارد و نهایت سرعت ۳۲۰ کیلومتر برساعت ارائه می‌دهد.

در فیلم کوتاه منتشر شده در کانال یوتبوب سوپرکار درایور، مقایسه‌ی جالبی بین لامبورگینی هوراکان STO و پورشه ۹۱۱GT3 انجام شده است. این خودروها با پیشرانه‌ی تنفس طبیعی و سیستم دیفرانسیل عقب، مشابهت‌های خاصی با هم دارند؛ درحالی‌که قیمت هوراکان STO، تقریبا دو برابر ۹۱۱GT3 است. سوپراسپرت‌های استفاده شده در این ویدئو، با هدف لذت از پیست و رانندگی حرفه‌ای ساخته شده‌اند؛ اما پورشه راحتی و امکانات بیشتری برای سفرهای بین شهری فراهم می‌کند.

در سمت دیگر این مقایسه‌ی فنی، لامبورگینی هوراکان STO برتری واضحی در رانندگی پیست و ایجاد هیجان دارد. طبیعتا، هوراکان STO، خودرویی تفریحی برای ثروتمندان و کلکسیونرهای حرفه‌ای است؛ درحالی‌که ۹۱۱GT3 می‌تواند تنها خودروی موجود در گاراژ افراد مختلف باشد. این خودروی آلمانی، امکانات عمومی مثل نمایشگر لمسی، ناوبری ماهواره‌ای و سیستم سرگرمی  دارد؛ درحالی‌که هوراکان STO فاقد این تجهیزات است.