یک مکانیک اسپانیایی در پرونده حقوقی علیه تسلا به پیروزی رسید. این مکانیک که آنجل گایتان نام دارد، با طرح شکایتی مدعی شده بود تسلا خودرویی معیوب را به وی تحویل داده است. طبق رای دادگاه حالا خودروساز آمریکایی باید غرامتی معادل قیمت خودرو را به این مکانیک پیگیر و جسور پرداخت کند.

آنجل گایتان ساکن مادرید است و علاقه زیادی به محصولات تسلا دارد. وی از سال ۲۰۱۳ به جمع مشتریان تسلا پیوسته؛ در سال ۲۰۲۰ این مکانیک تصمیم می‌گیرد یک دستگاه مدل ۳ خریداری کند. با وجود ذوق و شوق زیاد، خودروی تحویل داده شده آقای گایتان را شوکه می‌کند، چرا که کیفیت ساخت به هیچ وجه با انتظارات وی همخوانی نداشته است.

جوشکاری بسیار ضعیف و جدا شدن اجزا از همدیگر، مونتاژ ضعیف کابین، فواصل زیاد در خطوط کاپوت و برف‌پاکن‌های فرسوده برخی از ایراداتی هستند که مکانیک مادریدی را به شکایت از تسلا مجبور کرده است. البته قبل از این کار آقای گایتان با تسلا تماس برقرار نموده، اما پاسخ‌های نامناسب و تمسخرش باعث شده او عزم خود را برای شکایت و پیگیری موضوع جزم کند.

تاکنون تسلا واکنش رسمی به این ماجرا نشان نداده است. گفته می‌شود این شرکت در دفاع از خود در دادگاه، مدل ۳ را یک خودروی غیرلوکس توصیف کرده و ادعاهای آنجل گایتان را بی‌مورد دانسته است. البته این مساله از سوی دادگاه رد شده و قاضی کیفیت ساخت و شمار عیوب موجود را برای برندی در این حد غیر قابل قبول عنوان کرده است.

در هر حال طبق رای دادگاه، شاخه تسلا در اسپانیا باید ۶۲,۳۳۰ یورو به آنجل گایتان بپردازد. این رقم تقریبا معادل قیمت مدل ۳ می‌شود. البته تسلا می‌تواند درخواست تجدید نظر کند و به نظر می‌رسد قصد انجام چنین کاری را دارد. آنطور که نشریه El Periodico گزارش کرده، این پرونده در تاریخ اسپانیا بی‌سابقه است. بد نیست اشاره کنیم پیش از این در چین هم یک مشتری توانسته با تشکیل پرونده قضایی خودروساز آمریکایی را محکوم کند.